Archief - met een flatscreen gamen????

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

gekkertje

Legacy Member
hallo,


momenteel heb ik een crt monitor staan van 17" en ik zou graag een flatscreen kopen, maar ik vraag me af of een flatscreen goed genoeg is om te gamen kwa reactie tijd enz.

thaanks

gekkertje

guRuh

Legacy Member
zolang de reactie tijd (uitgedrukt in ms) lager is dan 20 a 16 ms (dus up +down), dan gaat ge nooit last hebben van ghosting ofzo

wat de meesten hier vergeten (rarara hoe zou dat toch komen...) is dat de verhouding contrast/ms ook zeer veel uitmaakt. Koop dus NOOIT! een schermke met 6ms (waaaaaaw zullen velen zeggen, 6 ms!), als het contrast iets van een 350:1 is...

wat is een goed contrast? 450:1 tot 500:1 is den basis, 700:1 is super :)

merken? zoek eens bij Benq , Viewsonic (aanrader) , Samsung, Neovo(redelijk duur dees), sony...

Psychodweep

Legacy Member
Bedoel je niet flatpanel ? Een flatscreen is een CRT monitor met vlakke beeldbuis.

guRuh

Legacy Member
tuurlijk bedoeld hij dat... aangezien hij spreekt van reactie tijd enzo :)

ze zouden beter spreken van LCD/TFT monitors e

guRuh

Legacy Member
response time: rise / fall in ms (typ.) 9 / 16

da maakt een totaal van 25 ms... in theorie moet dit lukken ja, maar tis ne nipte (maar aangezien belinea een goed merk is, zou ik er toch voor gaan)

T0rn4do

Legacy Member
En deze ?

http://www.aldi.be/ALDI_BN/home.htm

--> Aldi-buitenkansjes

de 17 TFT

TFT 17.0'
ACTIV SXGA LCD COLOR MONITOR

Maximale resolutie 1280 x 1024
Zichtbare beeldscherm-
diagonaal 43cm
On Screen Display
Stralingsarm
overeenkomstig TCO 99
Kijkhoek horizontaal/verticaal
typ. = 150°/135°
Contrast typ. = 500:1
Helderheid typ. = 300cd/m2
Reactietijd typ. = 13 ms
Twee ingebouwde luidsprekers
Universele netvoeding
(AC 100-240V ~ 50-60Hz)

incl. 6 EUR Recupel
3 jaar garantie

299

Volgens mij is ie toch goed (vooral voor die prijs)

16 ms en 500:1 contrast...

Maar is 17" niet klein of zijn dat gewoon mijn gedachten ?

Ice

Legacy Member
dunno of dat scherm goed is, met specs wordt toch zowiezo gefoefeld. en een low budget tft wil ik liever nie (zeker ivm dode pixels enz )
maar 17" is zeker en vast nie klein, want hier hebt ge oook 17" zichtbaar, terwijl ge bij nen 19" crt msch maar 18" ziet

vinteg

Legacy Member
idd en als ge der ni gelukkig van zijt brengt ge hem gewoon direct naar den aldi terug en krijgde u geld ook terug;) dus proberen kan geen kwaad:D

Psychodweep

Legacy Member
Ice zei:
dunno of dat scherm goed is, met specs wordt toch zowiezo gefoefeld. en een low budget tft wil ik liever nie (zeker ivm dode pixels enz )
maar 17" is zeker en vast nie klein, want hier hebt ge oook 17" zichtbaar, terwijl ge bij nen 19" crt msch maar 18" ziet

Wat bedoel je met dode pixels ? Als ge ne ander merk koopt, dan kunt ge em nie meer omruilen als ie dooie pixels heeft (tenzij het een heeeeeel duur scherm is met 30 omruilpixelgarantie ofzo). Bij de Aldi kan je die idd nog omruilen en geld terug krijgen moest je niet tevreden zijn.
Tis niet omdat het een merk scherm is, dat de kans op dooie pixels of subpixels kleiner is hoor.
Voor een ISO klasse I (=zero bad pixel)scherm betaal je je blauw. Bijna alle TFT schermen zijn ISO II (=tot 5 geloof ik).

DenTraX

Legacy Member
Dode pixel is en blijft een eigen risico bij de aankoop van een LCD monitor indien het aantal + ligging onder de ISO norm ligt van het scherm ...

En het is inderdaad dom te denken "duurder is beter" ... zo heb ik al de meeste failrates gehad met Samsung LCD's :ironic:

TaucHeR

Legacy Member
ik heb sinds dit weekend een samsung syncmaster 172x

en kmoet zeggen dat ik er zeer tevreden over ben..

prachtig design, mooie kleuren en helderheid, en goe om te gamen (HL2 en Farcry reeds getest en geen ghosting whatsoever)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan