Archief - memory test 532 errors

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

own^Shady

Legacy Member
sry voor de nieuwe post maar ik vond men oude post niet

ik heb memtest gedaan met memtest82 v 3.2
en ik had 532 errors maar alleen in test 5, in de andere 8 test nix van errors
wat wil dat dan precies zeggen dat men ram werkt maar als er te lang gestressed wordt niet ofwa? :)

den de volgende vraag kannek zien welk van men 2 latjes dat kapot is?
nog es opnieuw doen met 1 latje en kijken wat dat geeft?
er stond ook iet op van ECC disabled wasda?

http://www.memtest86.com/#download0
Test 5 [Block move, 64 moves]
This test stresses memory by using block move (movsl) instructions and is based on Robert Redelmeier's burnBX test. Memory is initialized with shifting patterns that are inverted every 8 bytes. Then 4mb blocks of memory are moved around using the movsl instruction. After the moves are completed the data patterns are checked. Because the data is checked only after the memory moves are completed it is not possible to know where the error occurred. The addresses reported are only for where the bad pattern was found. Since the moves are constrained to a 8mb segment of memory the failing address will always be less than 8mb away from the reported address. Errors from this test are not used to calculate BadRAM patterns.

Cranox

Legacy Member
Vanaf je errors in memtest krijgt dan is je systeem niet 100% stabiel.
Je kan ofwel je timings trager zetten ofwel iets meer voltage geven 2.8v.
Heb je deze errors nog dan moet je terug gaan naar de winkel en je ram omruilen.

own^Shady

Legacy Member
oke thnx, kzal da vanaaf es proberen en als da nie lukt men factuur es zoeken :)

own^Shady

Legacy Member
hmz nu snap ik et niemer zu
kheb men 2 latjes appart getest, en appart geen errors dan nog es alle 2 getest en hup weer 600 errors op test 5
het zijn 2 latjes infineon 512mb pc400

own^Shady

Legacy Member
ligt dit aan mijn mobo dan? of aan de dual channel setup? (is auto zo dus kannek nie afzetten vreezek :s ) kheb nu ook een uurke een half gespeeld met uber lagstoten en maar 512 ram maar nu had ik geen crashes to desktop :) dus het zal wel hieraan liggen maar nu is de vraag wat doe ik eraan? een nieuw mobo? of een of andere instelling?

Cranox

Legacy Member
Heb je al meer voltage aan je ram gegeven , zonee doe dit ( 2.8v )
Ook zie ik dat je een redelijk zwaar systeem hebt , kan je voeding dit allemaal wel trekken ?
Kijk eens naar je voltagelijnen onder volle belasting

own^Shady

Legacy Member
yep kheb wa getest
2,6 volt 4 errors in test 8
2,7 volt 89 errors in test 8
2,8 volt 298 errors in test 8

kheb het nu voorlopig op 2,6 volt gezet want die geeft het minste errors en kga nu wa testen met games en kijken wat het geeft alzek nog crash naar desktop of nie.

Test 8 [Modulo 20, ones&zeros]
Using the Modulo-X algorithm should uncover errors that are not detected by moving inversions due to cache and buffering interference with the the algorithm. As with test one only ones and zeros are used for data patterns.

own^Shady

Legacy Member
oke nu emmek geeneen keer meer een reboet gehad, maar wel weer een client aplication error :s
zou dit hiermee te maken kunnen hebben of is da iets software-matig?

kheb men voltages gechecked met speedfan 11,4 ; 3,3 en 5 in den bios was het 11,98; 3,5 & 5
(kheb nen antec true blue 480w voeding)

Nu deze zever is begonnen toen ik men nieuf mobo(&nief processor) erin stak, ... is er iemand die ook een A8V heeft en iets gelijkaardig heeft/had? +die client app errors heb ik niet in bf42 prob omdat dit niet veel vraagt van men pc,... wat ik ook gemerkt heb is dat voor ik crash naar desktop men scherm effe zo een andere kleur aanneemt, net alsof ik de brightness aan het aanpassen ben, in cod wordt alles dan bijna zwart en in eq wordt alles een beetje lichter en dan ups zo een windows kaderke met client app error. (tzal toch nie aan men x800 liggen hé?, :s)

Cranox

Legacy Member
Je 12v lijn is wel wat laag , maar spedfan kan ook mis zijn ( zelf effe testen met multimeter als je zeker wil zijn )
Een stomme vraag maar heb je een format gedaan na insteken mobo + cpu ?
Indien niet doe dit dan eens , dit zal al wat problemen oplossen ( doch dit helpt niet voor memtest86+ )

own^Shady

Legacy Member
nen multimeter hebbek nie sebiet bij de hand , kzal es rondzien daarvoor
eerst haddek geen format gedaan ,
maar toen ik die trobs kreeg hebbek da dan wel gedaan 2 maal zelf om zeker te zijn :)
kga vanaaf es testen met men 9800 als dat ook probs geeft want kbegin op den duur aan alles te twijfelen

own^Shady

Legacy Member
met men 9800 is het probleem identiek :s kga es rondkijken om een nieuf mobo te kopen denkek want das het enigste wat ik nog nie getest heb :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan