Archief - Maxtor kraak geluidjes

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

sypro9000

Legacy Member
ik heb net ne nieuwe "Maxtor HD 120 GB DiamondMax Plus 9 7200 rpm ATA133" harde schijf erin geramd ....

zijn kraakende geluidjes normaal bij het schrijven en het toegangvragen ?

ik heb hier een oud seagate schijf en die is zowat muisstil en deze nieuwe maxtor maakt geluid ... raar ?

vinteg

Legacy Member
ja is normaal, meeste maxtors hebben dat. normaal is het echter amper hoorbaar maar als het echt heel luid is zou ik ze gaan wisselen

sypro9000

Legacy Member
oke , bedankt nee het is niet echt luid ofzo maar je hoord het wel dacht dat er al wat los zat in dat beestje :p

ComputerVISTA

Legacy Member
ik heb praktisch dezelfde hd als de TS en het is normaal hoor. ik heb hier een WD steken en die heeft dat veel minder.

Ik denk dat dat echt iets eigen is aan maxtor hd's dat ze iets luidruchtiger zijn.

eraserke

Legacy Member
computer xp zei:
ik heb praktisch dezelfde hd als de TS en het is normaal hoor. ik heb hier een WD steken en die heeft dat veel minder.

Ik denk dat dat echt iets eigen is aan maxtor hd's dat ze iets luidruchtiger zijn.


idd,

maxtors zijn kwa aankoop miss iets goeiekoper...
maar ze maken fucking veel lawaai...
en ze zijn gekend als de schijven met de meeste probs dachtek' zeker als ge spreekt over schijfkes van meer dan die 160gig...

ik koop van men leven geen maxtor ne meer...

greetzz

^^VooDoo^^

Legacy Member
eraserke zei:
idd,

maxtors zijn kwa aankoop miss iets goeiekoper...
maar ze maken fucking veel lawaai...
en ze zijn gekend als de schijven met de meeste probs dachtek' zeker als ge spreekt over schijfkes van meer dan die 160gig...

ik koop van men leven geen maxtor ne meer...

greetzz

Strange nog nooit probs me maxtor gehad. Ik gebruik het al 5 jaar nu ofzo.
Het is niet omdat je 1x slechte HD gehad hebt, dat ze allemaal slecht zijn!
En bij mijn weten zijn die probs me die schijven van bove de 160GB al lang opgelost.

vinteg

Legacy Member
eraserke zei:
idd,

maxtors zijn kwa aankoop miss iets goeiekoper...
maar ze maken fucking veel lawaai...
en ze zijn gekend als de schijven met de meeste probs dachtek' zeker als ge spreekt over schijfkes van meer dan die 160gig...

ik koop van men leven geen maxtor ne meer...

greetzz

die legende is al zo oud als de straat van die 160 gig schijfkes. der waren idd int begin grote fail rates op die schijven maar das ondertussen al meer als een half jaar opgelost. trouwens, kheb hier 2 maxtors zitten en ik hoor die ni superhard, gewoon lichtjes gekraak, hoor ze amper boven cpu cooler uit
:ironic:

^^VooDoo^^

Legacy Member
Ik denk dat er momenteel op de HD markt niet echt een schijf bovenuit steekt boven de rest imo.
Maar keb wel het gevoel dat maxtor beter verkoopt, kan verkeerd zijn?

Mr. M

Legacy Member
vinteg zei:
die legende is al zo oud als de straat van die 160 gig schijfkes. der waren idd int begin grote fail rates op die schijven maar das ondertussen al meer als een half jaar opgelost. trouwens, kheb hier 2 maxtors zitten en ik hoor die ni superhard, gewoon lichtjes gekraak, hoor ze amper boven cpu cooler uit
:ironic:
idd en da was dan nog met de 200 gig schijve, niet met die van 160 da er probs ware :p
ma das al lang opgelost :)

en van da gekraak: idd da klopt en k wou da vroeger just, dak wist of menne pc iet aant doen was of ni, ma sinds k men WD gewoon ben moet k toch ni direct meer da gekraak hebbe eigelijk

ma het zijn zowiso goei schijfkes ze, gene schrik hebbe

eraserke

Legacy Member
Mr. M zei:
idd en da was dan nog met de 200 gig schijve, niet met die van 160 da er probs ware :p
ma das al lang opgelost :)

en van da gekraak: idd da klopt en k wou da vroeger just, dak wist of menne pc iet aant doen was of ni, ma sinds k men WD gewoon ben moet k toch ni direct meer da gekraak hebbe eigelijk

ma het zijn zowiso goei schijfkes ze, gene schrik hebbe


maar zoals ge zegt toch liever nen wd...

same here...

^^VooDoo^^

Legacy Member
eraserke zei:
maar zoals ge zegt toch liever nen wd...

same here...


Omdat je liever ne WD hebt, zijn die maxtor's nog altijd geen slechte schijven hé.
Sommige mensen houden nu eenmaal liever van stilte. Voor mij maakt het toch niet uit, staat constant muziek op of iets anders.

ComputerVISTA

Legacy Member
die maxtors zijn helemaal niet slecht, waarom zouden ze het enige wat er is is dat ze ietsje meer lawaai maken dan Bv. een wd

demon326

Legacy Member
ik kom ook van een stille HD af en heb nu ook maxtor en ik stoor me al niemeer aandat geluid ik hoor het zelfs niemeer zo gewoon ben ik het al :)

Patman

Legacy Member
ik had vroeger 4 maxtors dezelfde als jij
en daar zijn er 3 kapot van gegaan
alt wel tof ze ...


maar nu hebbek 2*200 gig maxtor sata en geen probs mee

Mr. M

Legacy Member
^^VooDoo^^ zei:
Omdat je liever ne WD hebt, zijn die maxtor's nog altijd geen slechte schijven hé.
Sommige mensen houden nu eenmaal liever van stilte. Voor mij maakt het toch niet uit, staat constant muziek op of iets anders.
nee da zijn totaal geen slechte schijven
kweeni voorwa k liever WD heb eigelijk
k heb die bij menne pc gekocht omda die toen het goekoopste waren van de 2 en k ben die gewoon blijven kopen

iedereen heeft er wel zen persoonlijke voorkeur in he
de ene liever WD, den andere liever maxtor of seagate
als ge een van die 3 merke koopt of ne hitachi zijde nooit bedrogen volgens mij

FoRCe

Legacy Member
reden wrm de maxtors meer verkocht worden:
1) sneller (miniem, maar ze zijn sneller)
2) goedkoper
3) grotere cap ( 120gig = 114.5 ipv 112 )

Als ze daarvoor iets luider zijn, who cares.

nazaar

Legacy Member
in vergelijking met mijn seagate is nen 160gig maxtor idd luider ;)

BrAiNpAiN

Legacy Member
prefereer ook voor de WD-schijven, omdak al 2 seagates heb gehad die crashten, en van de maxtors zijn ook 2 van de 3 al naar de baar.
Bij WD hebk enkel ooit een progsel moete runnen die men koppen terug positioneerden ofzow omdat die arm constant ergens tegenknalde (raren uitleg I know, maar weet zelf nie goed wa da toen was, nu masjeert ze nog steeds, was een 6GB schijf)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan