Archief - maxtor hd wilt ni werken op mobo, enige help aub?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

sulle

Legacy Member
ik heb eergisteren een hd gekocht van maxtor sata 150 200GB (diamond max10)...

Nu, ik heb de kabels aangesloten maar hij vind de hd ni, hij draait wel deglijk... want ik voel em trillen ma het probleem is de pc vind em ni :sad: , in bios vind em alleen mijn ata 133 schijfje van 80GB (ook van maxtor trouwens)...de enige keer da ik zie da het er is is als de pc aan het booten is dan zegt em

primiary channel "drive not found"
secondary channel " maxtor 6B200M0 ... 194111 MB "

ik heb een ASUS A7N8X-DELUXE, de stroomkabel is goed aangesloten... sata connector is goed aangesloten. de jumper staat op sata_en1 enable, er is een jumper op men 80GB hdd voor master, ma heb wel geen jumper op men 200GB staan da heeft ma 2 pinnekes dus ik zou ni weten hoe ik die master of slave moet zette, ma normaal gezien staat die toch auto op slave als ge geen jumpers erop zet?

kan iemand mij helpen aub, zou het echt apprecieren...

mvg

Mr.Fatal

Legacy Member
als hd nie geformat is zou ik die formateren :) kan wonderen doen want normaal moet je 1st altijd hd formateren voor alleer je ze wil gebruiken als ze tcoh nieuw is naar mijn weten.

sulle

Legacy Member
@mr.fatal hoe kan ik die formateren als men pc de hd ni toont in bios en ni in windows?

guRuh

Legacy Member
sata: geen master en slave dus trekt u nix aan van de pinneekes

en in windows: zoals in andere thread ne letter aan u drive geven kan helpen

sulle

Legacy Member
ne letter aan mijn drive geven? hoe kan ik een letter aan mijn drive geven als er niks staat in "deze computer"?

ik heb mijn sata drivers geinstalleerd, ma het werkt nog altijd ni? ma hij vind mijn hd nu ook wel in
apparaatbeheer --> SCSI- en RAID-controllers --> Sillicon Image SiI 3112 SATARaid controller

en hij ziet em ook bij apparaatbeheer --> schijfstation --> Maxtor 6 B200MO SCSI disk Divece!!!!!

hoe krijg ik die nu gezien bij deze computer en hoe kan ik die nu gebruiken?

mvg

Redney007

Legacy Member
Waarschijnlijk moet je nog je HD een driveletter geven, dit kan je via configuratiescherm -> Systeembeheer -> Computerbeheer

Bij computerbeheer klik je links op schijfbeheer.
Hopelijk zie je daar je HD en kan je ze een driveletter geven door er rechts op te klikken.

grts

Tomba

Legacy Member
sulle zei:
ne letter aan mijn drive geven? hoe kan ik een letter aan mijn drive geven als er niks staat in "deze computer"?

ik heb mijn sata drivers geinstalleerd, ma het werkt nog altijd ni? ma hij vind mijn hd nu ook wel in
apparaatbeheer --> SCSI- en RAID-controllers --> Sillicon Image SiI 3112 SATARaid controller

en hij ziet em ook bij apparaatbeheer --> schijfstation --> Maxtor 6 B200MO SCSI disk Divece!!!!!

hoe krijg ik die nu gezien bij deze computer en hoe kan ik die nu gebruiken?

mvg

rechtermuis op deze computer, beheren, schijfbeheer, daar staat ze normaal ook tussen
dan rechtermuis op die hd & formatteren kiezen

sulle

Legacy Member
thx for the info...ge kunt bij maxtor's site zo'n hdd tool downloaden waarmee je u hdd kunt formateren en in partities delen...

bedankt aan alle mensen die gereageerd hebben...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan