Archief - Mainboard voor nieuwe PC?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Reverz

Legacy Member
Ben eens aan het kijken voor een nieuw desktop systeem

CPU: Intel® Core™ i7-2600K
VGA: ASUS ENGTX570 DCII/2DIS
RAM: Kingston ValueRAM 8 GB DDR3-1333 Kit
SSD: OCZ OCZSSD2-1VTXPL120G
HDD: Western Digital WD20EARS
Voeding: OCZ ModXStream Pro 600W
Kast: Antec Three Hundred

Wat voor Main board steek ik hierin? Vroeger filterde Alternate automatisch alle moederborden die je niet kon gebruiken in samenwerking met andere componenten weg maar nu blijkbaar niet meer. Ik heb geen ambitie om over te schakelen op SLI in de toekomst dus 1 PCIe slot zou voldoende moeten zijn?

Ik heb MSI P67S-C43 (€100) op het oog momenteel maar weet niet of dit echt te raden is en of er geen betere opties zijn...

nTFs

Legacy Member
Er zijn zeker betere socket 1155 alternatieven maar hoeveel wil je besteden aan een moederbord?

zurri

Legacy Member
Ik zou wachten op de socket 2011 moederborden / CPU's. Komen normaal Q4 2011 dachtek.

Reverz

Legacy Member
zurri zei:
Ik zou wachten op de socket 2011 moederborden / CPU's. Komen normaal Q4 2011 dachtek.
Ik zie inderdaad iets van E-serie CPU's van Intel voor begin 2012... maar dat zijn precies well high end CPU's. Ik had niet echt een budget vooropgesteld voor ne nieuwe PC maar ik heb niet meteen zin om er 1.5k aan te gaan hangen. Waarschijnlijk ben ik dus aan het zoeken naar stukken die net onder het high end spectrum liggen.

Misschien zou ik mij beter nog eens te goei informereren over alles. Als ge der een paar jaar uit zijt, zijde terug ne leek :p

Ok, heb mij vandaag bezig gehouden met alles eens na te kijken en heb een aantal aanpassingen gedaan: http://i51.tinypic.com/2yuge8o.jpg

Het enige waar ik dus nog over twijfel is het Moederbord. Het enige wat er echt op moeten zitten is een eSATA aansluiting voor mijn externe hard schijf. Rest is kinda meh... denk niet dat ik ooit naar Crossfire zal gaan dus heb eigenlijk ook niet echt een 2de PCIe slot nodig I guess. Heb momenteel deze twee op het oog:

ALTERNATE - MSI P67A-GD65 (B3)
ALTERNATE - ASRock P67 Extreme4 (B3)

Maar de vraag is een beetje... zijn beiden niet een beetje overkill? Ik care niet echt om die €40 meer of minder maar ik wil geen €40 hangen aan iets wat ik echt totaal niet nodig heb :p

Is dit bv geen betere aankoop? ALTERNATE - ASRock P67 PRO3 (B3)

PS: als er een mod dit effe naar aankoopadvies zou willen verplaatsen. Ik was gisteren duidelijk nog niet goed wakker toen ik dit topic aanmaakte.

Portal

Legacy Member
Reverz zei:
Ok, heb mij vandaag bezig gehouden met alles eens na te kijken en heb een aantal aanpassingen gedaan: http://i51.tinypic.com/2yuge8o.jpg

Het enige waar ik dus nog over twijfel is het Moederbord. Het enige wat er echt op moeten zitten is een eSATA aansluiting voor mijn externe hard schijf. Rest is kinda meh... denk niet dat ik ooit naar Crossfire zal gaan dus heb eigenlijk ook niet echt een 2de PCIe slot nodig I guess. Heb momenteel deze twee op het oog:

ALTERNATE - MSI P67A-GD65 (B3)
ALTERNATE - ASRock P67 Extreme4 (B3)

Maar de vraag is een beetje... zijn beiden niet een beetje overkill? Ik care niet echt om die €40 meer of minder maar ik wil geen €40 hangen aan iets wat ik echt totaal niet nodig heb :p

PS: als er een mod dit effe naar aankoopadvies zou willen verplaatsen. Ik was gisteren duidelijk nog niet goed wakker toen ik dit topic aanmaakte.

Als je het MSI bord neemt heb je een handig knopje waarmee je snel kan overclocken, daardoor kan je CPU nog sneller werken. Ik zou dan wel ook nog een nieuwe CPU-koeler kopen, want anders wordt je CPU wel te warm en te luidruchtig ;)

Reverz

Legacy Member
Portal zei:
Als je het MSI bord neemt heb je een handig knopje waarmee je snel kan overclocken, daardoor kan je CPU nog sneller werken. Ik zou dan wel ook nog een nieuwe CPU-koeler kopen, want anders wordt je CPU wel te warm en te luidruchtig ;)
Great, net nu ik dacht nog effe €50 van mijne mainboard af te kunnen pingelen kom je hier mee af en moet ik dus nog €40 extra uitgeven aan ne cooler... :p

verreckie

Legacy Member
Neem dan een i5-2400/2500 als je niet gaat overclocken.
En je bent inderdaad beter af met die pro3.

Twinturbo

Legacy Member
Als je toch maar voor 1 kaart gaat, dan ben je inderdaad het beste af met een Asrock P67/Z68 Pro3. Heeft eSata en kan je evengoed mee overklokken.

Je hebt trouwens al genoeg aan een XFX 450W voeding voor een AMD 6950 + overklok op i5 2500k.

Reverz

Legacy Member
Twinturbo zei:
Als je toch maar voor 1 kaart gaat, dan ben je inderdaad het beste af met een Asrock P67/Z68 Pro3. Heeft eSata en kan je evengoed mee overklokken.

Je hebt trouwens al genoeg aan een XFX 450W voeding voor een AMD 6950 + overklok op i5 2500k.
Een 450W voeding wilt de PC builder mij niet laten selecteren precies. Maar ik heb de 500W versie van die OCZ voeding genomen ipv de 600W. Kost precies evenveel als de voeding die jij aanraad.

En dus Pro3 Mainboard genomen. Ook Scythe Mugen 3 toegevoegd dan maar. Might as well.

Setup more or less finished dus. Alleen zie ik wel dat mijn ram geheugen in den tussentijd van ~€40 naar ~€50 is gegaan :ironic:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan