Archief - Logitech combo

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

la-z-boy

Legacy Member
Hi guys,

Ik ben wat aan het rondkijken om een nieuw toetsenbord en muis te kopen en mijn oog is gevallen op het Logitech MX5500 keyboard + mouse combo http://www.descom.be/images/logitech_mx5500.jpg

Mijn vraag is nu of het nog de moeite is om deze te kopen?
Aangezien dit setje al sinds 2008 te koop is, vermoed ik dat ze binnekort met een nieuw high-end set komen.

Ik heb geleerd van research te doen voor ik nieuwe hardware koop (ik kocht de dingen altijd net voor de vernieuwde versie uitkwam en dan was het jaloers toekijken hoe de nieuwere hardware in de winkelrekken komt te staan...) en dus zit ik nu met een dilemma spijtig genoeg.

Iemand enig idee of en wanneer de nieuwe set uitkomt ?

Grtz,
La-z-boy

edit: Hmm, heb pas te laat gemerkt dat er een subforum "aankoopadvies" was... excuses!
(mag verplaatst worden als een admin dit leest)

EpilEpic

Legacy Member
denk dat het nog wel ffe zal duren eer de volgende komt of mss slagen ze een totaal nieuwe weg in hé...
deze is namelijk nog later uitgekomen en heeft ook een screen: Logitech - Wireless Desktop Keyboard & Mouse Combo MK710
al is het natuurlijk wel iets helemaal anders imo...

't is in ieder geval een prima set, alleen is de screen gewoon een gadget want je gaat dat amper gebruiken...veel simpeler om gewoon je main screen te checken (zelfs voor klok en mail)...de muis is een uitstekend iets nog nooit klachten over gehoord...

(ik raad je trouwens ook eerder die Wireless Desktop MK700 aan, is een pak goedkoper)
nu ja...waar ga je de set eigenlijk voor gebruiken?

la-z-boy

Legacy Member
Ja, daar heb ik inderdaad ook al naar gekeken (die MX710), maar ik vindt het net zo handig dat die MX5500 bluetooth heeft én die heeft de MX performance mouse, wat ook een enorme asset is imo.
Rede dat ik graag bluetooth heb is omdat ik slechts 2 usb-poorten heb op m'n laptop en dan dus niet veel extra kan aansluiten naast die unifying receiver.

Het is de bedoeling dit als extra toetsenbord en muis te gebruiken bij m'n laptop, wanneer ik deze op een 2e scherm aansluit (en dus niet meer zo dichtbij mn laptop kan zitten als met het standaard toetsenbord). Het is niet om te gamen.

grtz,

EpilEpic

Legacy Member
wat die usbpoorten betreft, koop uzelf een laptopstand, ik heb hier een logitech alto cordless staan en das geweldig gewoon (daar zit trouwens een prima, echter redelijk basic) wireless toetsenbord bij en je hebt ineens 3 extra usb-poorten, nuja, twee eigenlijk aangezien je hem moet aansluiten op je laptop via een usb poort...

ik raad u echt zoiets aan en dan bijvoorbeeld een mx revolution muis fzo...

anyway ik begrijp u dilemma ik heb ook meerdere malen op het punt gestaan om die set te kopen, het is uiteindelijk de logitech g19 geworden na veel wikken en wegen...:p
ik denk da ge zeker geen spijt gaat hebben van u aankoop, maar mss ga je achteraf wel zoiets hebben van, damn da heeft eigelijk echt wel teveel gekost voor wat het is...

(+ die mx5500 is gewoon duizend kere mooier dan die mk710, wat een lelijke vorm hebben ze dat ding gegeven seg :p)

achjah...laat me weten wat het is geworden!

la-z-boy

Legacy Member
Zo'n alto-toetsenbord is niet meer te vinden (althans nieuw toch niet meer, dat is deze lelijke kit geworden: Logitech MK605) en dan zou ik zelfs nog meer geld kwijt zijn als met de MX5500 combo als ik bovenop die alto nog een MX revolution moet (moeten is een groot woord...) kopen.

Iemand trouwens ervaring met de bluetooth capaciteiten van het MX5500 setje?

Aah dilemma's, dilemma's... :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan