Archief - LED TV instellen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

mudsliptones

Legacy Member
nu heb ik al even volgende LED tv: sony kdl46hx800
Na lang liggen prullen met de settings heb ik hem goed ingesteld gekregen. Zwart is mooi zwart

MAAR, nu viel mij tijdens het tv kijken iets op. Als het iets donkerder is op de achtergrond en er komen plots subtitles op het scherm verlicht heel het scherm een beetje mee. Precies of je zet de verlichting setting 1 hoger.
Ik snap wel dat die tv edge LED heeft en het wit van de subs ergens vandaan moet komen. Maar vind dit toch storend. Zeker omdat de tv local dimming heeft.
Dus ik vroeg me af of zo iets een defect kan zijn?
en indien niet, hoe stellen de mensen hier hun TV in? misschien met behulp van een soort demo disc ofzo? Of halen jullie die settings misschien ergens van het net?

Tribal

Legacy Member
Hoe staat de LED dynamic control setting ingesteld ? Als deze te hoog staat kan je het effect krijgen dat je beschrijft. Normaal met picture mode : cinema, backlight op 50% en color temp. op warm2 zit je al op de goede weg. Deze calibratie disc WOW World Of Wonder | On Blu-ray & DVD Nov 2 | Walt Disney Studios Home Entertainment vind ik de beste. Gemakkelijk in gebruik en zeer uitgebreid (blauwfilter,...), resultaten daarmee behaald zijn evengoed/beter dan eender welke goedkope meter (zoals Spyder1/2/3, de goedkopere Eyeone enz..).

mudsliptones

Legacy Member
die dynamic control staat af.
Had hem op levendig staan daar ik dit knappe kleuren vond. Verlichting wel van max naar 3 gezet.
Nu staat hij op standaard met contrast goed verhoogt. Nu heb ik dit euvel niet. Aan de advanced settings met name de witbalans kom ik niet aan.
Nu staat hij goed ingesteld, hoewel levendig toch knapper was, maar ja, dan zie je soms die verlichting sterker worden

Mr. Humphries

Legacy Member
Ja, dat heb je wel met dat dynamisch contrast. Hier heb ik dat eens een keer bekeken met een videospeler die een 'sneeuwbeeld' gaf en daar sprong de dynamische contrastregeling constant over en weer :).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan