Archief - leadtek 6800nu kan nie unlocken, waarom?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

One-t|M@[hINe

Legacy Member
de extra vertexpipe unlocken werkt zonder problemen, maar als ik de 4 extra pipes wil unlocken, krijg ik na de windows laadbalk, gewoon grijs beeld.

nu dacht ik dat als het niet zou werken(het unlocken van de pipes) ze gewoon niet gingen meegerekend worden, of gewoon artifacts, maar dat ik gewoon geen beeld krijg snap ik niet.

kan ik er iets aan doen, of nie?

***ARF***

Legacy Member
pech gehad
ze zullen stuk zijn.
krijg je echt niets meer?

anders is testen op andere comp en/of clen bios erop flashen

Witte

Legacy Member
Ikzelf heb een 6800LE van Leadtek en heb toch met succes kunnen unlocken naar een 6800. 16 pipelines ging ook nog, maar gaf dan wel problemen als ik benchmarktools opende. Zoals overal witte streepjes enzo. Tis dus bij 12 pipes gebleven.
Hetgeen jij krijgt is eerder opmerkelijk, maar ik denk nog steeds dat het probleem em enkel bij defecte pipelines ligt.

One-t|M@[hINe

Legacy Member
kdacht gewoon da defecte pipes gewoon artifacts gaven...

@ ***ARF***:

geen andere computer in bereik, en ne gt bios derop flashen, gaat denkik hetzelfde resultaat hebben, of kan da niet?

eigelijik is de vraag eerder: wat zijn de mogelijk verschijnselen bij 'non-unlockbare' pipes


moederbord is ne: MSI kt4v 'zonder pci/agp lock" en zit wa alle soorten ram in: pc2700/pc3200 ... in men bios staat vga core op default/auto (men cpu is nie overclocked @the moment) en men ram ook niet. in veilige modus kan ik natuurlijk wel opstarten :p

***ARF***

Legacy Member
typo gezet
het moest "clean bios" zijn
daarmee bedoel ik dus de bios da er normaal bij u moet opstaan
dus die van ne 6800nu

One-t|M@[hINe

Legacy Member
***ARF*** zei:
typo gezet
het moest "clean bios" zijn
daarmee bedoel ik dus de bios da er normaal bij u moet opstaan
dus die van ne 6800nu


er staat de normale standaard bios op vermoed ik, en zo kan ik dus niet unlocken. niemand die dit probleem nogal tegengekomen is? :help:

***ARF***

Legacy Member
ik bedoel voor u beeld trug in orde te krijgen

uit u eerste post dacht ik da ge het nimeer truggezet kreeg

One-t|M@[hINe

Legacy Member
***ARF*** zei:
ik bedoel voor u beeld trug in orde te krijgen

uit u eerste post dacht ik da ge het nimeer truggezet kreeg


met 'geen beeld' bedoelde ik geen windows scherm ;) dus vanaf dat er: welkom zou moeten komen ;) tis gewoon grijs(scherm valt NIET uit bij mij, voor zover ik mij kan herinneren)

One-t|M@[hINe

Legacy Member
Dei Infitiator zei:
Probeer eens via veilig modus....


weet ik allemaal al zeh, das et probleem nie: ik zou graag weten hoe het kan komen da men 6800nu da resultaat geeft als ik pipes wil unlocken?! (pipes zijn nie defect alleszinds, want dan zou ik gewoon artifacts hebben.

plz correct me if im wrong

***ARF***

Legacy Member
hmmm
got a point there....

al is geprobeert in een andere pc?

dus hij geeft goed beeld van boot enzo
tot ge aan windows komt?

One-t|M@[hINe

Legacy Member
Dei Infitiator zei:
Is fijn dat ge dat zegt...maar toen ik men GT van ultra trug naar GT flashte had ik hetzelfde voor...heb een format gedaan en alles werkte normaal...achteraf gezien kon ik beter via save modus erin gegaan zijn..


ik heb nog altijd dees probleem gasten.. fast writes enzo staat allemaal uit in bios, en em is nie overclocked wanneer ik me rivatuner die 4 extra pipes wil unlocken.

men 1 extra vertex unlocke gaat zonder problemen. (hij bolt aan iets van een 45° (pak tussen 40°-50°)

kversta nie oe dit kan komen zeh :\

@***arf***

kheb nie de mogelijkheid om te testen in een andere pc...

alsk mij goe kan herinneren, is et dus NA da da windows laadbalkske komt, gewoon grijs beeld(geen zwart he!) en na weet ik veel hoeveel tijd, valt men scherm uit(ALS ik et mij goe herinner)


BIJKOMENDE VRAAG!! ik lees ier net iets van dat de 6800nu Rev3 de pipes hardwarematig gemasked zijn. hoe zie ik welke rev versie ik heb???!!

en indien ik rev3 heb, kan ik die flashen naar ne bios van rev2 (ik beschik over die bios)

Witte

Legacy Member
Wat zou dat dan voor nut hebben? Er staat toch dat ze hardwarematig gelocked zijn. Je moet dus aan de gang met je soldeerbout.
Als je beeld zwart wordt denk ik dat het probleem ligt aan de driver, of resolutie/refresh rate instelling, oid, aangezien je scherm wel nog reageerd op de energiebesparende functie van windows.

***ARF***

Legacy Member
als hij tijdens boot deftig beeld geeft en pas na windows is het fuced up
dan zou ik eerder naar de drivers gaan kijken

One-t|M@[hINe

Legacy Member
***ARF*** zei:
als hij tijdens boot deftig beeld geeft en pas na windows is het fuced up
dan zou ik eerder naar de drivers gaan kijken


oudere drivers proberen, is dus de boodschap?! nu zit ik met die 66.93 drivers

One-t|M@[hINe

Legacy Member
ik heb even de 71.20 drivers geinstalleerd en dan de pipes proberen unlocken, en nu eens blijven wachten met resultaat:

blauw scherm komt er op van: windows afgesloten om schade te voorkomen blabla

probleem door volgende bestand: nv4_disp

Het stuurprogramma van het apparaat is in een oneindige lus blijven hangen. Dit wordt meestal veroorzaakt door een probleem met het apparaat of door onjuiste programmering van de hardware van het stuurprogramma.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan