Archief - lcd tv geeft rare kuren

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

boomer8840

Legacy Member
We hebben sedert een half jaar een samsung lcd tv. Nu is hij sedert 2 dagen raar beginnen doen. We waren tv aan het kijken en plots ging het geluid vanzelf helemaal naar beneden. Het lampje op de tv bleef flikkeren en we konden niets meer doen. Dan maar stekker eruit en er weer in en was opgelost. De dag nadien weer aan het kijken, plots ging het geluid helemaal de hoogte in en werden de tv-kanalen in een vaart naar beneden "gezapt". Daarna weer hetzelfde verhaal met de stekker eruit , beetje wachten, stekker er weer in ...
Soms duurt het een uur voor hij dit doet, soms doet hij dit als de tv nog maar pas aangezet wordt.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn ? Stof misschien aan de binnenkant van de tv ?
Heeft iemand hier ervaring mee en wat zou ik best doen ? De tv terug naar de winkel of zelf open doen om te kijken als er een stofprobleem is ? Alleen vreest ik bij dit laatste dat ik dan mijn garantie verlies...
De bedienings"knoppen" (aanraakknoppen) op de tv voor geluid naar beneden, geluid omhoog en zender naar beneden liggen naast elkaar. Heb al mijn batterijen uit mijn remote control gehaald omdat ik dacht dat deze mss een ongewenst signaal naar mijn tv zond, maar zonder resultaat...

Mr. Humphries

Legacy Member
Gewoon binnendoen, of samsung contacteren, dan sturen ze een technieker langs. Zelf nooit opendoen als het toestel nog binnen garantie is. Dan ben je het kwijt en dien je zelf voor eventuele latere defecten op te draaien.

FORZA M

Legacy Member
Doe je TV binnen de garantieperiode nooit zelf open. Je bent dan immers je garantie sowieso kwijt,
Aangezien je zelf al zegt dat je de batterijen uit je afstandsbediening gehaald hebt, blijven er alleen nog de lichtgevoelige bedieningsknoppen op de TV zelf over.
Ik vermoed dat dit niet door stof veroorzaakt wordt, maar gewoon door een defecte module hiervoor, wat dus vervangen zal moeten worden door de fabrikant.

Wat je natuurlijk wel kan provberen is een firmwareupdate uitvoeren (Geef even het juiste typenummer van uw TV, dan kijk ik na of je dit zelf kan doen.). Misschien is er gewoon een calibratiefoutje ingeslopen, dat dan gereset wordt door de firmwareupdate.

Edit: Geef sowieso je juiste modelnummer maar even door. Met een beetje geluk kan ik u instructies geven hoe je in het service-menu van de TV raakt, en daar de knoppen op de TV zelf kunt uitschakelen. Op die manier kun je dan op z'n minst testen of het probleem effectief daar zit.

boomer8840

Legacy Member
Het gaat om een samsung LCD tv van type LE32C450E1WXXN.

Met vriendelijke groeten

FORZA M

Legacy Member
boomer8840 zei:
Het gaat om een samsung LCD tv van type LE32C450E1WXXN.

Met vriendelijke groeten

Sorry, maar voor dat model kan ik u geen stap voor stap gids geven hoe je in het hotelservice menu raakt.
Ik zou het ook niet op eogen houtje proberen, want één foute instelling in die menu's, en je kan je tv onbruikbaar maken. Ik zou dus gewoon gebruik maken van de garantie.

boomer8840

Legacy Member
Heb het zelf even opgezocht op internet. Met de knoppencombinatie "info", "menu", "mute" en "power" na elkaar in te drukken ben ik in het sevice menu geraakt. Daar kon ik de aanraakknoppen van de tv vergrendelen. De powerknop heb ik niet vergrendeld omdat het makkelijker is om daar de tv aan en uit te doen. En inderdaad, geen problemen meer ! Nu moet ik wel alles met mijn afstandsbediening doen, behalve aan en uit doen dan. Maar dat is geen erg voor mij.

In ieder geval zeer bedankt om het over dat service-menu te hebben, want ik wist niet dat dat bestond.

Met vriendelijke groeten.

FORZA M

Legacy Member
boomer8840 zei:
Heb het zelf even opgezocht op internet. Met de knoppencombinatie "info", "menu", "mute" en "power" na elkaar in te drukken ben ik in het sevice menu geraakt. Daar kon ik de aanraakknoppen van de tv vergrendelen. De powerknop heb ik niet vergrendeld omdat het makkelijker is om daar de tv aan en uit te doen. En inderdaad, geen problemen meer ! Nu moet ik wel alles met mijn afstandsbediening doen, behalve aan en uit doen dan. Maar dat is geen erg voor mij.

In ieder geval zeer bedankt om het over dat service-menu te hebben, want ik wist niet dat dat bestond.

Met vriendelijke groeten.

Voila, zo ben je toch verdergeholpen. Elk TV toestel heeft zo'n servicemenu, en hoe je erin raakt is altijd wel te vinden, maar niet bij alle toestellen is even duidelijk welke optie wat doet. Zo heb ik al mensen gehad die er wat random opties verzet hadden, en zo bvb. de ontvanger van de afstandsbediening uitgeschakeld hadden. Dan zit je natuurlijk wel met een serieus probleempje :).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan