Archief - lcd scherm werkt half

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

vandijckske

Legacy Member
hejj,

heb hier een lcd scherm staan waar een redelijk groot stuk aan de onderkant van het scherm niet meer werkt weet iemand hoe je dit kan oplossen? of hoe dit komt, ik heb hem juist uit elkaar gehaald om er een touchscreen van te maken maar heb hem eigenlijk niet echt getest vantevoren ....
kan het zijn dat er ergens een verbinding niet goed zit ofzo?

alvast bedankt

Exit

Legacy Member
je kan geen touchscreen maken als het geen touchscreen is.


wat bedoel je met werkt half ...
zichtbaar gedeelte?

vandijckske

Legacy Member
jawel via infrarood licht..

ik heb er een foto van getrokken en blijkbaar verandert de kleur van het onderste deel wel een beetje mee zo zal het bijvoorbeeld een zwarte balk zijn als heel het scherm een zwarte achtergrond heeft en wit als de hoofdkleur dan wit is maar voor de rest niets...

foto

Counterstrike

Legacy Member
vandijckske zei:
ik heb er een foto van getrokken en blijkbaar verandert de kleur van het onderste deel wel een beetje mee zo zal het bijvoorbeeld een zwarte balk zijn als heel het scherm een zwarte achtergrond heeft en wit als de hoofdkleur dan wit is maar voor de rest niets...

foto

Ik snap eerlijk gezegd echt niks van je uitleg en die foto van je is echt onduidelijk vind ik.

Als je een foto trekt trek dan het volledige scherm en liefst al rechtstaand, op dezelfde manier als je je zit te surfen voor je laptopscherm of pc of tv enz...zet een pagina open van bv 9lives ofzo en trek er ne foto van en dan nog een andere van een andere site ofzo maar nu, ik snap u echt niet en zo kan niemand je hier helpen hoor ;).

En je zit bezig over een touchscreen maar was je scherm al een touchscreen dan want als het geen touchscreen is kan je zoals hier al gezegd is geweest er toch geen touchscreen van maken?

Je gaat toch iets duidelijker moeten uitleggen, rustig blijven en stap voor stap hier alles deftig uitleggen.

vandijckske

Legacy Member
ik zit in 6iw en mijn eindwerk gaat over touchscreens en je kan met behulp van infrarood licht en een infrarood camera een touchscreen maken, hiervoor moet het scherm wel uit elkaar gehaald worden zodat het infrarood licht door het scherm kan. Dus heb ik een scherm uit elkaar gehaald en op een pvc laag gelegd daarom is de foto ook zo raar getrokken omdat ik het scherm niet echt kan rechtzetten en ik heb nu al 2 schermen uit elkaar gehaald en krijg steeds hetzelfde probleem, op de foto zie je een wit stuk dit stuk blijft altijd hetzelfde en als je op het bureaublad zit zie je daar dan dus ook niets op gewoon een grote witte vlek

Counterstrike

Legacy Member
vandijckske zei:
ik zit in 6iw en mijn eindwerk gaat over touchscreens en je kan met behulp van infrarood licht en een infrarood camera een touchscreen maken, hiervoor moet het scherm wel uit elkaar gehaald worden zodat het infrarood licht door het scherm kan. Dus heb ik een scherm uit elkaar gehaald en op een pvc laag gelegd daarom is de foto ook zo raar getrokken omdat ik het scherm niet echt kan rechtzetten en ik heb nu al 2 schermen uit elkaar gehaald en krijg steeds hetzelfde probleem, op de foto zie je een wit stuk dit stuk blijft altijd hetzelfde en als je op het bureaublad zit zie je daar dan dus ook niets op gewoon een grote witte vlek

Dat is een duidelijke uitleg van u maar helaas is dit een vraag voor de kenners hier of kan je dat niet vragen aan een maat van je die in je klas zit ofzo? Mss deze wel je probleem kan oplossen?
Er moet toch 1 iemand zijn in je klas die je kan en wil helpen tenzij ze allemaal een andere opdracht hebben?

vandijckske

Legacy Member
iedereen heeft een andere andere opdracht dus dat gaat niet...

GTXpower

Legacy Member
Ziet er mij eerder een kapotte graka uit of een probleem met de connectie naar de display. Good luck dermee btw :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan