Archief - Laptop zonder accu gebruiken

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

bugbeast

Legacy Member
Dag Forumfreaks,

Via Google vind ik nogal tegenstrijdige antwoorden op volgende kwestie, dus ik vraag het eens aan jullie:

Ik heb een tamelijk nieuwe laptop die in onze woonkamer bijna uitsluitend als desktop wordt gebruikt, en bijgevolg nooit draagbaar op de accu wordt gebruikt. Hij dient enkel om wat te surfen, dus niet voor belangrijke zaken.
Om de accu te sparen zou ik hem er uithalen en de laptop simpelweg op netstroom gebruiken. Zo hoef ik niet voortdurend een systeem te hanteren om de accu af en toe te gebruiken en dan weer op te laden.

Uit ervaring met vorige laptops weet ik dat het meestal lukt om een laptop zonder batterij op het stroomnet te gebruiken, maar is dit veilig of technisch aangeraden? Na ieder gebruik sluit ik hem sowieso ook af van het stroomnet via een stopcontact-switch.

Alvast bedankt!

R3L4X

Legacy Member
Zou geen probleem mogen zijn, wat ik wel zou doen is elke maand, de batterij eens tot 10% laten gaan, opladen en dan er weer uithalen, kwestie dat de batterij nog wat 'actief' blijft.

Exit

Legacy Member
laptop = desktop
maar met een extra optie van de batt.

waarom zou een laptop onveilig zijn zonder batt?
is zelfde als een pc zonder batt (of ups)

stroom weg = valt uit, is zelfde bij laptop als desktop
je hebt gewoon extra backup van stroomverlies, niets meer of minder

moehaa!

Legacy Member
En als je hem er uithaalt en langere tijd niet gebruikt zet hem dan op 40%, zou de beste bewaarstand zijn.

jeranimo05

Legacy Member
Het is zelfs beter om hem zonder batterij in te steken bij langdurig gebruik, want anders ga je het leven van je batterij aanzienlijk verkorten.

R3L4X

Legacy Member
bugbeast zei:
Dag Forumfreaks,
Om de accu te sparen zou ik hem er uithalen en de laptop simpelweg op netstroom gebruiken. Zo hoef ik niet voortdurend een systeem te hanteren om de accu af en toe te gebruiken en dan weer op te laden.!

jeranimo05 zei:
Het is zelfs beter om hem zonder batterij in te steken bij langdurig gebruik, want anders ga je het leven van je batterij aanzienlijk verkorten.

:unsure:?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan