Archief - Laptop wordt te warm

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

godf@ther

Legacy Member
Dag,


Dit zijn de temps van mijn laptop (gecontroleerd met speedfan):
- GPU: 73°C
- HD: 44°C
- Temp1 (wat is dit?): 64°C
- Core 0: 57°C
- Core 1: 58°C


Wat kan ik hiertegen doen? Laptop is bijna 2 jaar oud, dus er zal wel wat stof inzitten.

godf@ther

Legacy Member
Kan dit kwaad? Ik heb de stofzuiger een jaar geleden eens tegen de onderkant van laptop gehouden (waar de koelopening zit) maar dit helpte niet veel.

mdgf

Legacy Member
Opendoen en het stof verwijderen, ik zou dat persoonlijk niet met een stofzuiger doen.

sneax

Legacy Member
Blaast de fan hard? Als de fan heel hard draait maar ge voelt amper warme lucht uit de exhaust komen dan moet ge idd het stof er is uit doen.

Best is eruit blazen met een spuitbus of een compressor, verwijder daarvoor de onderpanelen en blaas in alle gaatjes en kieren. Hou liefst ook de fan tegen dat die niet kan kapotddraaien als ge er hard op blaast.

godf@ther

Legacy Member
Ok, ik heb al eens het paneel erafgedaan voor een geheugenlatje te vervangen, maar dan nu gewoon het hele onderpaneel? En dan kan ik direct aan de fan aan?

En het zal gewoon blazen worden want ik heb geen compressor :p

sneax

Legacy Member
Ge moet uw computer niet uiteenhalen eh. Gewoon de paneeltjes die duidelijk losgemaakt mogen worden door de consument.

Of ge aan uw fan kunt dat hangt af van het design van uw lapop.

Niet blazen met uw mond eh, maar met canned air.

De bedoeling is vooral om dat geribelde einde van uw heatpipe proper te maken.

godf@ther

Legacy Member
Ja gewoon de onderkant eh, en dan daar alles proper spuiten, kan het kwaad dat ik gewoon blaas of is het dan minder effectief?

sneax

Legacy Member
Als ge blaast komt er altijd vocht mee en dat is niet de bedoeling, ook helemaa niet efficient. Met zo een spuitbus zit daar zo een buisje op waarmee ge makkelijk in kieren kunt.

godf@ther

Legacy Member
Ja, ken zo'n buisjes, das zoals zo'n dun oliebuizeke :) moet er eens een gaan halen dan, dit warmteprobleem kon ook zijn door dat de koelpasta weg is van de processor heb ik ergens gelezen, maar ik veronderstel dat dit niet het geval is aangezien al mijn temps hoog zijn :p

godf@ther

Legacy Member
Juist geprobeerd voor de onderzijde van mijn laptop eraf te doen, maar lukt niet, had alle vijzen verwijderd, de bovenkant kon ik er volges mij wel afdoen (die zat los) maar dit leek me zonder verdere kennis geen goed idee, hoe kan ik die onderzijde erafkrijgen?

Mijn laptop is een HP hdx 16-1160

had mail gestuurd naar Tones (Gent), en die stuurden trug dat ze het wel snel even gingen doen :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan