Tetnman
Legacy Member
Ik heb onlangs een nieuwe laptop aangeschaft, nl. een dell xps 15 (L502x) met volgende specs:
- intel core i7-2630QM
- 4Gb DDR3 1333 MHz RAM
- 500Gb HD
- GT 540m 2Gb GPU
- Windows 7 Ultimate 64 bit
Bij het spelen van Call Of Duty: Modern Warfare 2, met alle settings op het hoogste en resolutie van 1360X768, krijg ik een framerate van nauwelijks 10 fps. Terwijl ik op youtube filmpjes tegenkom van mensen die met lagere specs (core i3, GT 330m), met quasi alle settings op het maximum, het spel vlot kunnen draaien... Wat kan hier de oorzaak van zijn? Ik mag toch aannemen dat ik dit spel, met deze laptop, normaal gezien zeer vlot moet kunnen spelen?
Ook bij het openen van autocad architecture 2011(64 bit) merk ik geen verschil in opstarttijd tussen deze laptop en mijn vorige (core duo T2300, 3Gb DDR2 RAM, Mobility Radeon X1600).
Ik merk ook dat het RAM geheugen al snel voor 50 à 60% in gebruik is bij normaal gebruik van de laptop (internet, media player, mails lezen)
Verwacht ik hier teveel van mijn nieuwe pc, of is er hier meer aan de hand?
En nu ik hier toch ben
. Ik heb ook problemen met mijn draadloze internetverbinding (op dezelfde laptop
). De draadloze netwerkverbinding met onze bbox2 van belgacom wordt telkens gezien als 'unidentified network'. Als ik de verbinding verbreek en terug herstel, is alles meestal terug in orde en is de verbinding terug 'thuisnetwerk'. Maar na een tijdje wordt de verbinding terug gezien als 'unidentified network'. Zeer vervelend want het internet valt om de haverklap weg...
Een ganse boterham
. Graag jullie mening hierover.
Grts, Tetnman
- intel core i7-2630QM
- 4Gb DDR3 1333 MHz RAM
- 500Gb HD
- GT 540m 2Gb GPU
- Windows 7 Ultimate 64 bit
Bij het spelen van Call Of Duty: Modern Warfare 2, met alle settings op het hoogste en resolutie van 1360X768, krijg ik een framerate van nauwelijks 10 fps. Terwijl ik op youtube filmpjes tegenkom van mensen die met lagere specs (core i3, GT 330m), met quasi alle settings op het maximum, het spel vlot kunnen draaien... Wat kan hier de oorzaak van zijn? Ik mag toch aannemen dat ik dit spel, met deze laptop, normaal gezien zeer vlot moet kunnen spelen?
Ook bij het openen van autocad architecture 2011(64 bit) merk ik geen verschil in opstarttijd tussen deze laptop en mijn vorige (core duo T2300, 3Gb DDR2 RAM, Mobility Radeon X1600).
Ik merk ook dat het RAM geheugen al snel voor 50 à 60% in gebruik is bij normaal gebruik van de laptop (internet, media player, mails lezen)
Verwacht ik hier teveel van mijn nieuwe pc, of is er hier meer aan de hand?
En nu ik hier toch ben
. Ik heb ook problemen met mijn draadloze internetverbinding (op dezelfde laptop
). De draadloze netwerkverbinding met onze bbox2 van belgacom wordt telkens gezien als 'unidentified network'. Als ik de verbinding verbreek en terug herstel, is alles meestal terug in orde en is de verbinding terug 'thuisnetwerk'. Maar na een tijdje wordt de verbinding terug gezien als 'unidentified network'. Zeer vervelend want het internet valt om de haverklap weg...Een ganse boterham
. Graag jullie mening hierover.Grts, Tetnman
...