Archief - Laptop opstart probleem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

LiaF Tinkii

Legacy Member
Hi, ik ben nieuw op dit forum. Vandaag Krag ik een bericht op mijn nieuwe Toshiba laptop. Ik moest een back-up uitvoeren of mijn harde schijf herstellen. Ik heb de backup geprobeerd op mijn TB maar dat ging niet door dat ie niet de juiste software bezat voor de backup ofzoiets. Ik heb dan maar een herstelcdtje gemaakt en das all. Ik heb mijn laptop volledig gescand met Norton. Niets gevonden, toen opeens blokeerde mijn laptop en heb ik 2uurtjes laten staan. Reageerde nog steeds niet, ook niet op afsluiten enzo dus haalde ik de battery er maar uit. Toen Ik mijn laptop opnieuw opstarte, krag ik 2 keuzes: windows normaal starten of windows in herstelmode ofzoiets opstarten. Bij de eerste keuze bleef hij vast staan op windows 7 intro. Bij de 2de keuze werd het scherm gewoon zwart. Iemand die me kan helpen?

TiM007

Legacy Member
Wat bedoel je met herstel cdtje gemaakt? Voor een backup te nemen heb je geen speciale software nodig. Je kan bij start intypen: backup en dan zie je de standaard software van windows.

Als je voor de windows in herstelmode selecteerd hoelang heb je gewacht? Dat kan wel effe duren eer dat hij dat opstart. Probeer anders eens op te starten in veilige modus voor dat je met die herstelmodus begint..

LiaF Tinkii

Legacy Member
TiM007 zei:
Wat bedoel je met herstel cdtje gemaakt? Voor een backup te nemen heb je geen speciale software nodig. Je kan bij start intypen: backup en dan zie je de standaard software van windows.

Als je voor de windows in herstelmode selecteerd hoelang heb je gewacht? Dat kan wel effe duren eer dat hij dat opstart. Probeer anders eens op te starten in veilige modus voor dat je met die herstelmodus begint..

Ik kan al weer perfect op mijn laptop nu, het enigste probleem is dat ik om de 10minuten een popup krijg dat ik mijn harde schijf moet backupen of herstellen. Maar dit lukt niet doordat mijn TB iets van TFFS ofzo niet heeft... Ik heb ondertussen wel alles handmatig gekopieerd op mijn TB, en de besturingssysteem op schijf gezet. Maar ik blijf deze melding krijgen en het is raar want mijn harde schijf is zogezegd kapot? Ligt het dan aan de hardware? Want het is een nieuwe (2maand) computer en staat al van dag 1 netjes op bureau.

Exit

Legacy Member
melding kan spyware zijn
er is sinds aantal weken een spyware die hdd errors aangeeft

scannen met malwarebytes bvb
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan