Archief - Laptop op FHD-tv, geen geluid?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

PRQPHET

Legacy Member
Hallo,


Ik had vroeger problemen om mijn laptop (res. 1280x800) op mijn FHD-tv (1920x1080) weer te geven.
Nu lukt dat wel, heb de kabel aangesloten wanneer de tv uitstond.
Maar als ik filmpjes wil afspelen (met VLC) op mijn laptop, krijg ik geen geluid op mijn tv (zowel laptopgeluid aan als uit).
Aan wat kan dit liggen? Ik gebruik een HDMI-kabel.. dus normaal moet het geluid toch doorgevoerd worden?

Is het bijgevolg ook mogelijk om tijdens een film of dergelijke, mijn laptopscherm uit te zetten of dicht te klappen?

Ook vind ik het wit op mijn scherm te fel voor mijn ogen. Kan ik dit apart aanpassen?

Het betreft de PHILIPS 32" FHD-LCD 32PFL5604H/12


EDIT: Ik zie net dat de resolutie op mijn LCD-tv ook 1280x800 en geen 1920x1080 is. Ook bij de instellingen kan ik dit niet groter maken. Het beeld staat ingesteld op duplicaat.

Thanks!

gunnie

Legacy Member
Je moet in de volume control nog instellen dat deze via hdmi moet uitvoeren en niet via de speakers. Voor die resolutie moet toch full hd gaan ze, wat voor grafische kaart zit in de laptop?

PRQPHET

Legacy Member
gunnie zei:
Je moet in de volume control nog instellen dat deze via hdmi moet uitvoeren en niet via de speakers. Voor die resolutie moet toch full hd gaan ze, wat voor grafische kaart zit in de laptop?
Heb ik gedaan.

Ik heb "Luidsprekers en Dual koptelefoon" (laptopicoontje) uitgeschakeld en "Nvidia HDMI Output" (tv icoontje) ingeschakeld, maar nog steeds geen geluid..

Graka: Nvidia GeForce 9200M GS

dask

Legacy Member
in de instellingen van je tv: tv-menu -> installatie -> aansluitingen -> Audio in L/R (onderaan) -> de HDMI poort aanduiden die verbonden is met je laptop

PRQPHET

Legacy Member
dask zei:
in de instellingen van je tv: tv-menu -> installatie -> aansluitingen -> Audio in L/R (onderaan) -> de HDMI poort aanduiden die verbonden is met je laptop
Audio in L/R (onderaan) staat er niet bij, bij Installatie:

Enkel volgende opties:

Installatie >
- Talen
- Instalaltie zenders
- Voorkeuren
- Decoder
- Klok
- Terug fabrieksinstelling


Ik zie nergens Audio staan..

dask

Legacy Member
Ik heb me vergist, voorgaande post is met het gebruik van 3.5mm audiokabel.

Ik herinner mij dat ik met mijn pc vroeger geen geluid door mijn HDMI kreeg gestuurd en met de analoge audio ingang aan de hdmi poorten van de tv moest werken. Zie mijn vorige post.

Heb je de HDMI-poort die je gebruikt ingesteld op PC? Ik weet niet of dit nodig is.

PRQPHET

Legacy Member
dask zei:
Ik heb me vergist, voorgaande post is met het gebruik van 3.5mm audiokabel.

Ik herinner mij dat ik met mijn pc vroeger geen geluid door mijn HDMI kreeg gestuurd en met de analoge audio ingang aan de hdmi poorten van de tv moest werken. Zie mijn vorige post.

Heb je de HDMI-poort die je gebruikt ingesteld op PC? Ik weet niet of dit nodig is.
Uhm.. Ik heb enkel mijn HDMI kabel in de HDMI-poort van mijn laptop gestoken.
Verder niks speciaals veranderd, enkel Nvidia HDMI Output ingeschakeld als je met de RM-knop van de muis op het geluidicoontje klikt > Afspeelapparaten.


Btw; ik vind je vorige post niet. Zoekfunctie vindt niks.

dask

Legacy Member
via google iets gevonden:

Vraag

Wat moet ik doen als er geen geluid uit de luidsprekers van de TV komt?

Antwoord

De optie TV SPEAKERS (Luidsprekers TV) is uitgeschakeld in het menu.
De TV is ingesteld op de modus AUTOMATIC (EASYLINK) (Automatisch [EasyLink]) in het menu TV SPEAKERS (Luidsprekers TV). In deze modus worden de luidsprekers van de TV automatisch gedempt.

Ga in beide gevallen als volgt te werk:

Druk op de afstandsbediening op de knop om naar het hoofdmenu te gaan.
Selecteer SETUP (Instellen) met de cursor en bevestig uw keuze door op de knop 'OK' te drukken.
Druk op de cursor omlaag om SOUND (Geluid) te selecteren en druk op de cursor naar rechts.
Druk op de cursor omlaag om TV SPEAKERS (Luidsprekers TV) te selecteren en druk op de cursor naar rechts.

Opmerking: het menu TV SPEAKERS (Luidsprekers TV) is alleen beschikbaar wanneer EASYLINK is ingeschakeld in het menu PREFERENCES (Voorkeuren).

Selecteer de instelling die overeenkomt met de aansluiting die u wilt gebruiken.

Wanneer u ON (Aan) selecteert, klinkt het geluid vanuit de luidsprekers van de TV en het aangesloten apparaat.

Wanneer u AUTOMATIC (EASYLINK) (Automatisch [EasyLink]) selecteert, schakelt het geluid van de TV automatisch over naar het HDMI-apparaat met audiobediening van het systeem, en worden de luidsprekers van de TV uitgeschakeld.

Wanneer u OFF (Uit) selecteert, worden de luidsprekers van de TV gedempt en klinkt het geluid alleen vanuit het HDMI-apparaat.

PRQPHET

Legacy Member
dask zei:
via google iets gevonden:

Vraag

Wat moet ik doen als er geen geluid uit de luidsprekers van de TV komt?

Antwoord

De optie TV SPEAKERS (Luidsprekers TV) is uitgeschakeld in het menu.
De TV is ingesteld op de modus AUTOMATIC (EASYLINK) (Automatisch [EasyLink]) in het menu TV SPEAKERS (Luidsprekers TV). In deze modus worden de luidsprekers van de TV automatisch gedempt.

Ga in beide gevallen als volgt te werk:

Druk op de afstandsbediening op de knop om naar het hoofdmenu te gaan.
Selecteer SETUP (Instellen) met de cursor en bevestig uw keuze door op de knop 'OK' te drukken.
Druk op de cursor omlaag om SOUND (Geluid) te selecteren en druk op de cursor naar rechts.
Druk op de cursor omlaag om TV SPEAKERS (Luidsprekers TV) te selecteren en druk op de cursor naar rechts.

Opmerking: het menu TV SPEAKERS (Luidsprekers TV) is alleen beschikbaar wanneer EASYLINK is ingeschakeld in het menu PREFERENCES (Voorkeuren).

Selecteer de instelling die overeenkomt met de aansluiting die u wilt gebruiken.

Wanneer u ON (Aan) selecteert, klinkt het geluid vanuit de luidsprekers van de TV en het aangesloten apparaat.

Wanneer u AUTOMATIC (EASYLINK) (Automatisch [EasyLink]) selecteert, schakelt het geluid van de TV automatisch over naar het HDMI-apparaat met audiobediening van het systeem, en worden de luidsprekers van de TV uitgeschakeld.

Wanneer u OFF (Uit) selecteert, worden de luidsprekers van de TV gedempt en klinkt het geluid alleen vanuit het HDMI-apparaat.
Ik heb alle 3 opties gedaan, en er komt geen geluid uit. Zelfs niet meer uit mijn laptop. (Optie Nvidia HDMI Output staat ingeschakeld op laptop, laptopgeluid uitgeschakeld).


EDIT: Ik heb de HDMI-kabel uit mijn laptop gedaan en nu hoor ik nauwelijks iets van geluid op mijn laptop bij volume 10%. Hoe los ik dit nu weer op?

Exit

Legacy Member
welke laptop?


resolutie groter maken => isntellen als uitbreiding, niet als kloon
want dan ga je dezelfde grootte hebben als de laptop (dus beperkt in resolutie)

configscherm - geluiden - standaard afspeel app op hdmi zetten
game/player pas starten als die setting is verandert, anders zal die de laptop als standaard nemen


anders (indien dit er is) geluidskaart drivers van de videokaart installeren
maar naar uw reply te zien zal dat wel zo zijn

PRQPHET

Legacy Member
Exit zei:
welke laptop?


resolutie groter maken => isntellen als uitbreiding, niet als kloon
want dan ga je dezelfde grootte hebben als de laptop (dus beperkt in resolutie)

configscherm - geluiden - standaard afspeel app op hdmi zetten
game/player pas starten als die setting is verandert, anders zal die de laptop als standaard nemen


anders (indien dit er is) geluidskaart drivers van de videokaart installeren
maar naar uw reply te zien zal dat wel zo zijn
Ik heb net mijn nvidia graka driver geupdatet, en dan nog eens verbonden met elkaar.
Nu krijg ik niet meer hetzelfde scherm als op mijn laptop, no matter what.
Het is nu een beeld met mijn bureaubladachtergrond, niks meer, niks minder.

Ook is er nog steeds geen geluid via de tv, en de optie om nvidia hdmi output te selecteren gaat gewoon niet meer.

Heb wel voor die update een back-up gemaakt, en toch van plan terug te zetten want zo vind ik er ook niks aan.

EDIT: Laptop : HP dv5-1040eb

Exit

Legacy Member
nu heb je een uitbreiding (en een eigen resolutie instelbaar)
als je wisselt van scherm zal de startbalk en icoontjes wisselen van scherm (scherm of tv als primair/hoofd zetten)

drivers laptop => fabrikant laptop, nvidia/ati drivers hebben niet alle opties die de fabrikant van de laptop voorziet.

PRQPHET

Legacy Member
Exit zei:
nu heb je een uitbreiding (en een eigen resolutie instelbaar)
als je wisselt van scherm zal de startbalk en icoontjes wisselen van scherm (scherm of tv als primair/hoofd zetten)

drivers laptop => fabrikant laptop, nvidia/ati drivers hebben niet alle opties die de fabrikant van de laptop voorziet.
dat wisselen lukt prima, maar als ik mijn tv als primair instel, is de startbalk helemaal onderaan en zie ik net een lijntje (niks fysieks aan te klikken).
Ook het geluid blijft dan via mijn laptop gaan en die optie HDMI output kan ik nog steeds niet selecteren.

Dus je stelt voor om de drivers via HP zelf up te daten?

The Monopoly Guy

Legacy Member
Voor het beeld:
Windowsknop+P en daar de gepaste optie selecteren

Voor het geluid:
Control Panel -> Sound -> HDMI als default instellen
(Of in de Realtek HD Audio Manager als je dat hebt)

PRQPHET

Legacy Member
The Monopoly Guy zei:
Voor het beeld:
Windowsknop+P en daar de gepaste optie selecteren

Voor het geluid:
Control Panel -> Sound -> HDMI als default instellen
(Of in de Realtek HD Audio Manager als je dat hebt)
Ik heb nog steeds geen geluid.

Optie HDMI kan ik niet meer selecteren sinds ik die Nvidia driver heb geïnstalleerd, ondertussen de oude driver vanop HP-website geïnstalleerd, maar nog steeds is die optie niet mogelijk.

Realtek heb ik niet, wel IDT HD Sound manager, daar eens mee proberen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan