Archief - Laptop met kuren

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

hatchet

Legacy Member
Hoi, ik heb een Medion laptop die nu ongeveer 4 jaar oud is. Toen ik hem net gekregen had werkte hij prima. Na 1-2 jaar in mijn kast te liggen omdat ik een desktop had gekregen werkte hij nog goed maar hij had problemen met zijn voeding en viel ongeveer 20 minuten na het opstarten uit.

De laptop heb ik dan binnengebracht en sindsdien zit het zo:
-De batterij gaat hoogstens 5 minuten mee zonder kabel.
-Het duurt minder dan 1 minuut om op te starten.
-Als ik mij aanmeld en niks doe voor ~5 min dan is de kans groot dat hij volledig blokkeert bij een activeit (bv. browser openen).
-Als ik mij aanmeld en meteen van start ga (bv. browser of programma openen) dan kan ik 5-10 minuten zonder problemen surfen, youtube, ableton,... maar de kans is groot dat hij dan blokkeert terwijl je de laptop niet eens overbelast.
-Dit was 6 maanden geleden niet zo want toen keek ik elke dag een film op die laptop zonder heel veel problemen. Daarom heb ik heb een tijdje geleden opengemaakt om misschien de fan uit te kuisen maar dat kon ik niet zonder hem helemaal kapot te maken blijkbaar. Ik ben wel tot de vaststelling gekomen dat zijn harde schijf zeer snel, zeer warm wordt.
-Ik heb veel programma's ervan verwijderd en zijn harde schijf is ~40% gevuld nu.
-Nu probeer ik steeds zonder batterij te werken maar nu valt hij gewoon uit als het hem te veel wordt.

Ik versta dat jullie mij misschien moeilijk kunnen helpen maar ik probeer het toch eens. Iemand een analyse? Moet ik testen of het aan de harde schijf ligt door op mijn externe harde schijf te draaien (als dat mogelijk is)? Nog tips?

Alvast bedankt
Levi

Exit

Legacy Member
batt => slijtage, 1 of meer cellen defect wrs

uitvallen? => reboot og blijft uit?

vastlopen, test eens via veilige modus of het daar ook gebeurt
check ook logboek op error eens

hatchet

Legacy Member
Nog steeds bezig met veilige modus en internet zonder probleem. Misschien kan ik nu eindelijk een volledige scan uitvoeren en ik zal ook een kijken voor die memtest.
Hartelijk dank.

Memtest gelopen tot en met pass 5 > geen errors.
Met Ubuntu geboot van mijn usb en de HDD eruit gehaald > geen enkel probleem en cava snelheid, loop niet vast.
Bedankt!

Jan - Wallabie

Legacy Member
Je kan eens proberen een standaard harde schijventest te draaien. Hdtune is daar zo'n voorbeeld van.
Je had 'm binnengebracht in een winkel, zei je. Hebben ze daar dan geen testen op gedraaid?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan