Archief - Laptop : MD 96630 - Schermprobleem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ramones73

Legacy Member
Ik heb de laptop van een vriend hier liggen omdat deze niet meer werkt.

Bij het opstarten krijg je onderstaand scherm (foto) en ik moet zeggen dat ik dit persoonlijk nog nooit gezien heb. Het is direct het eerste beeld wat je krijgt dus in de BIOS/instellingen of whatever geraken zit er volgens mij niet in.

Ik heb ook geprobeerd om een extern scherm aan te sluiten maar hierop komt ook geen beeld.
Via Fn + functie toets schakelt het laptop scherm wel uit maar niet over naar het externe , als je eender welke toets drukt springt het laptop scherm terug aan.

Wat zou hier het probleem zijn ?

(mijn eerste gedacht was scherm kapot maar dan moest ik beeld krijgen op een extern scherm , dus ik veronderstel graka overleden maar wat verklaart dan het rare beeld op het scherm ?)


http://img694.imageshack.us/img694/5659/p0703101743.jpg

Exit

Legacy Member
komt bekend voor de scherm.
is die niet meer onder garantie die laptop?

edit:
laptop is wrs van 2006 en dus uit garantie dan
in eerste instantie zou ik lcd scherm zelf zeggen
maar tis al enkele jaren geleden dat ik die heb gedaan ...
hoort ge hdd nog draaien?

Ramones73

Legacy Member
De laptop is 2 jaar oud en dus nog in garantie. (ticket is aangevraagd en onderweg)

Probleem is natuurlijk de gegevens op de laptop , de medion service zei duidelijk dat alles verdwenen kan zijn en ze zouden er dus graag een backup van hebben.
En aangezien ze geen los scherm hebben heb ik hem mee naar hier gebracht maar ik krijg dus geen beeld op een extern scherm.


De Hdd draait ja , ik veronderstel dat hij wel opstart , ik kan het alleen niet zien.

Exit

Legacy Member
tja, hdd eruit aan een andere pc hangen en data kopieren dan.
zal wel sata hdd zijn die erin zit.

Guido Bove

Legacy Member
Ramones73 zei:
Ik heb de laptop van een vriend hier liggen omdat deze niet meer werkt.

Bij het opstarten krijg je onderstaand scherm (foto) en ik moet zeggen dat ik dit persoonlijk nog nooit gezien heb. Het is direct het eerste beeld wat je krijgt dus in de BIOS/instellingen of whatever geraken zit er volgens mij niet in.

Ik heb ook geprobeerd om een extern scherm aan te sluiten maar hierop komt ook geen beeld.
Via Fn + functie toets schakelt het laptop scherm wel uit maar niet over naar het externe , als je eender welke toets drukt springt het laptop scherm terug aan.

Wat zou hier het probleem zijn ?

(mijn eerste gedacht was scherm kapot maar dan moest ik beeld krijgen op een extern scherm , dus ik veronderstel graka overleden maar wat verklaart dan het rare beeld op het scherm ?)


http://img694.imageshack.us/img694/5659/p0703101743.jpg

Beste,

Ik heb net hetzelfde probleem met identiek de dezelfde laptop van mijn zoon. Kan je me aangeven wat nu precies de oorzaak is van dit probleem en hoe het kan opgelost worden?

Hartelijk dank voor je antwoord

Guido

Exit

Legacy Member
tja, garantie en binnen doen voor herstelling (vga/mobo/lcd)

Svenny007

Legacy Member
is dit probleem opgelost geraakt ?

ik heb nu juist hetzelfde probleem
identiek hetzelfde scherm dat zwarter word
extern scherm aansluiten lukt niet...

ns_ripper

Legacy Member
Svenny007 zei:
is dit probleem opgelost geraakt ?

ik heb nu juist hetzelfde probleem
identiek hetzelfde scherm dat zwarter word
extern scherm aansluiten lukt niet...

Beste,

Verkoop je deze niet?

Mvg,

ns_ripper

ns_ripper

Legacy Member
mss haal ik hier een oude thread op maar heb vorige week identiek toestel nog hersteld van net hetzelfde probleem.

Dat is de gpu waarvan een/meerdere soldeerverbindingen van zijn losgebroken.

Oplossing is nieuw moederbord of laten herstellen. Herstellen is niet bepaald eenvoudig, je moet hem sowieso volledig uit elkaar halen, en dan middels rework station waarmee je bga's kan reballen kan je dit herstellen. de verbindingen zijn niet zichtbaar en alleen te controleren door proberen of een rx apparaat (röntgen).

Ander alternatief is een verfstripper (zoals een haardroger maar dan +/- 500°C ).

je mag mij altijd pm'en als je een herstelling wilt ;-)
of als je het toestel wil verkopen ...

oorzaak: gekend probleem bij nvidia destijd bij overschakeling naar loodvrije soldeerverbindingen. er zijn toen hele reeksen gpu's die na een tijd begaven, dit zowel op kaarten als in notebooks. heeft op tweakers nog een artikel van gestaan dat Nvidia zo'n enorm budget opzij had gezet om veel fabrikanten te vergoeden voor de rma's en de daarbij behorende kosten.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan