Archief - Laptop gaat niet op WI LAN

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

exo

Legacy Member
Hallo ik ga je even een schets van mijn situatie geven.

Ik heb vorig jaar een D-Link router aangeschafd die ook draadloos internet ondersteund. Ik maak hiervan gebruik op een laptop die voor m'n ouders is en hier hangt ook een pc aan, alles werkt perfect zoals het hoort.
Nu heb ik vanmiddag een 2de laptop voor mezelf aangeschaft. Deze zou ik ook graag op het draadloos netwerk aansluiten, maar na meermaals enkele installatiemenu's te doorlopen is het me nog steeds niet gelukt.
ps: de knop om verbinding toe te staan is degelijk ingedrukt.

Exit

Legacy Member
verbindingtoestaan mss, maar vind de laptop ten 1ste connectie? als 2de moet ge zien dat als router checked op mac da ge die van nieuwe laptop toevoegt als ook checken op de encryptie controle als die aanstaat.

exo

Legacy Member
Ja hij vind connectie, want hij verstuurd wel paketten maar ontvangt er geen
snelheid = 11.0 Mbps
Signaalsterke is uitstekend.
Hij herkent duidelijk de draadloze verbinding
dus ik zou eigenlijk echt niet meer weten aan wat het kan liggen.

Lan

Legacy Member
- Encryptie settings hetzelfde op beide ?
- Mix je 2 systemen door elkaar (wireless a/b/g) ?

exo

Legacy Member
wat is dat juist encryptie? want als een maat van mij met zijn laptop (ook een acer trouwens) hier langskomt drukt hij gewoon op het internet knopje en hij zit online
hoe bedoel je 2 systemen door elkaar?
dat weet ik eigenlijk niet juist, want bij mijn laptop zit de wireless lan ingebouwd en bij die andere heb ik een kaartje, eveneens van D-Link, hiervoor gekocht.

exo

Legacy Member
ok ik ben zonet ermee op internet geraakt voor ff, maar niet voor lang want achteraf vroeg ie weer naar draadloos internet etc
kga het nu nog eens bezien, en laat zo iets weten.

Exit

Legacy Member
kijkt in de router instell naar de encryptie en mac filtering!!

exo

Legacy Member
ja kzou eigenlijk niet weten wat je bedoeld exit, ben maar ne pc leek ze :)
maar ik geraak dus met moment wel op internet. maar de volgende moment zegt hij dat er een of meer draadloze verbindingen beschikbaar zijn en als ik daar dan op klik zie ik een kader met daarin het woord "default" en daaronder kan ik dan het volgende aanvinken:

ook verbinding maken als het netwerk onbeveiligd is ofzo iets, hij staat nu niet aan dus weet het niet zeker.


Gisteren kreeg m'n maat ook geen verbinding op z'n laptop en de dag ervoor dan weer wel :s
Gisteren heb ik dan zelf ff verbinding gehad maar daarna dan weer niet meer :s

Exit heb je mss msn ofzo? dat ik je ff kan toevoegen, dan kan je me achteraf weer verwijderen :)

Exit

Legacy Member
nope, geen (brol) msn (icq ... msn soms op de cursus pc)

als de connectie terug wegvalt ... hebt ge dan nog signaal op het lan?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan