Archief - Lan over internet (tcp ip)?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

joyrider

Legacy Member
Hmm vroeger konde met kali (een programma dat lan omzet naar tcp ip) games die alleen maar lan ondersteunen spelen over het internet. Nu diene kali bestaat nog wel maar is niet meer gratis.
Ik zou graag terug een manier vinden om lan games over internet te spelen is daar nog een andere manier voor buiten Kali ? gaat dit met VPN (virtual private network) of bestaat er mss een ander gratis programma dat lan omzet naar tcp ip ? Mss iets met een linux systeemke , heb hier nog nen ouwe P60 staan moest het zo lukke die ik daarvoor wel wil gebruiken alst mogelijk zou z'n

bogy

Legacy Member
vpn moet werken denk ik... maar vpn is nog steeds tcp/ip

jij bedoelt volgens mij een IPX/SPX (Novell netware) naar TCP/IP tunnel

Boris Barowski

Legacy Member
kheb daar ook al lange tijd naar gezocht, maar iedereen zegt 'ahja das met VPN'
en niemand weet juist hoe dat werkt.

kga dus zeker deze thread met interesse volgen :)

B.

bogy

Legacy Member
Boris Barowski zei:
kheb daar ook al lange tijd naar gezocht, maar iedereen zegt 'ahja das met VPN'
en niemand weet juist hoe dat werkt.

kga dus zeker deze thread met interesse volgen :)

B.
heb je telenet?

vergeet vpn dan maar al ...

Exit

Legacy Member
bogy zei:
heb je telenet?

vergeet vpn dan maar al ...
waarom zou dat?
vpn gaat met telenet.
euh, ik heb een prog free dat het zou moeten kunnen om die ipx/lan te doen.
anders telst ge dus gewoon nen vpn in en zet er ipx bij.

bogy

Legacy Member
Exit zei:
waarom zou dat?
vpn gaat met telenet.
euh, ik heb een prog free dat het zou moeten kunnen om die ipx/lan te doen.
anders telst ge dus gewoon nen vpn in en zet er ipx bij.
ik heb het zelf getest hoor. Telenet blokkeert namelijk de vpn poorten :p

mjah telenet <-> telenet wilt het inderdaad wel werken als je niet al te wijd uit elkaar woont (op dezelfde supernode)

joyrider

Legacy Member
Welk programma gebruik je dan exit ? url / naam plz :)

is er geen andere manier ? mss kan een of ander tunnel programma werken, vroeger opt school was alles geblokeerd kwa poorten buiten 80 & 8080 (kon alleen maar surfen dus). gebruikte dan een programma (http tunnel dacht ik) dat alles forwarde via die 2 poorten. bvb voor mirc ,msn icq etc ging alle data weg via poort 80 naar ne server van de makers van da programma dacht ik en die server op zich stuurde de data dan door naar de juiste poort en server. en alle data komende van bvb de irc server kwam via die server van http tunnel (ergens opt net) terug tot men pc opt school (ook via poort 80) soort van tussen schakel dus.

Zou het op zo'n manier dan lukken als je vpn laat forwarden via poort 80 ?

volgens mij moet het technish wel mogelijk zijn om op een of andere manier die conversie te late gebeuren. En lan only games te spele over het net.
Sta er eigenlijk stom van dat ze daar niet meer onderzoek naar doen en programma's voor maken. Is bijna een gat in de markt, hoeveel lan only games bestaan er niet dat velen via het net willen spelen met vrienden.

bogy

Legacy Member
joyrider zei:
Welk programma gebruik je dan exit ? url / naam plz :)

is er geen andere manier ? mss kan een of ander tunnel programma werken, vroeger opt school was alles geblokeerd kwa poorten buiten 80 & 8080 (kon alleen maar surfen dus). gebruikte dan een programma (http tunnel dacht ik) dat alles forwarde via die 2 poorten. bvb voor mirc ,msn icq etc ging alle data weg via poort 80 naar ne server van de makers van da programma dacht ik en die server op zich stuurde de data dan door naar de juiste poort en server. en alle data komende van bvb de irc server kwam via die server van http tunnel (ergens opt net) terug tot men pc opt school (ook via poort 80) soort van tussen schakel dus.

Zou het op zo'n manier dan lukken als je vpn laat forwarden via poort 80 ?

volgens mij moet het technish wel mogelijk zijn om op een of andere manier die conversie te late gebeuren. En lan only games te spele over het net.
Sta er eigenlijk stom van dat ze daar niet meer onderzoek naar doen en programma's voor maken. Is bijna een gat in de markt, hoeveel lan only games bestaan er niet dat velen via het net willen spelen met vrienden.
VPN zit standaard al in windows XP ingebakken hoor. je gaat naar netwerk settings en maakt daar gewoon een nieuwe verbinding aan en kiest voor een vpn verbinding.

dat van die http tunnel... da's een ander paar mouwen zenne :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan