Archief - lag???

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

g@ngster_PIMP

Legacy Member
ik heb nu al ff een nieuwe grafische kaart : 9800pro. Natuurlijk wil ik eens zien wat ze kan dus download ik een paar spellen (doom3, far cry, nfs U2). Maar bij elk spel heb ik zo precies lag constant. Bij nfs is dit na een tijd. Ik dacht eerst dat men systeem het nimeer aankon, maar ik heb battlefield 1942 ook terug geïnstaleerd en die heeft het ook. Ik kom van Nvidia dus ik heb nastyfileremover gebruikt en alles is weg. Ik ben radeloos, zou het verholpen zijn door te formateren?

Systeem: p4 2.0GHz, 2x apacer 256mb, Ati radeon 9800pro

:help: :help:

demon326

Legacy Member
mss niet genoeg ram voor alles op hoogste te kunnen draaien

spetznas

Legacy Member
g@ngster_PIMP zei:
ik heb nu al ff een nieuwe grafische kaart : 9800pro. Natuurlijk wil ik eens zien wat ze kan dus download ik een paar spellen (doom3, far cry, nfs U2). Maar bij elk spel heb ik zo precies lag constant. Bij nfs is dit na een tijd. Ik dacht eerst dat men systeem het nimeer aankon, maar ik heb battlefield 1942 ook terug geïnstaleerd en die heeft het ook. Ik kom van Nvidia dus ik heb nastyfileremover gebruikt en alles is weg. Ik ben radeloos, zou het verholpen zijn door te formateren?

Systeem: p4 2.0GHz, 2x apacer 256mb, Ati radeon 9800pro

:help: :help:

1) Koop eens die spelen. ;)
2)Of het aan je Ram ligt ben ik niet zeker, voor Doom 3 echt vlotjes te spelen is 1gig zeker geen luxe, maar op andere pc P4 1,5 met 384 mb Ram draait het ook wel en lagt het enkel bij het betreden van een nieuwe level.
3) Hoeveel processen draaien er nog in de achtergrond en dewelke?

-[DTT]- Jumpy

Legacy Member
format is eigenlijk wel aangeraden, maar niet zeker dat uw prob is opgelost

g@ngster_PIMP

Legacy Member
ja ik denk dat men systeem toch nog goed genoeg is. Ik weet dat doom3 een ZWAAR spel is maar ik speel het ook op medium tis alleen die lag. Maarja over die processen er draaien er meetal ongeveer 40 en dat is wel veel he.

tjampie

Legacy Member
40 processen zijn inderdaad wel heel veel. Kazaa of ligt toch niet aan ofzo, anders legt da eens af. ik durf met zekerheid zeggen dat het niet ligt aan uw ram ligt tenzij dat u ram geheugen vol met fouten zit.

spetznas

Legacy Member
Probeer de processen die overbodig te zijn te sluiten als je games draait en zet misschien ook je antivir of firewal eens af, dat kan ook voor vertragingen zorgen. Scan ook eens op spyware (al zal dit niet de oorzaak zijn dat games gaan laggen).
Normaal moet je met jouw specs die games zeker op medium vlot kunnen draaien.

g@ngster_PIMP

Legacy Member
kazaa of dergelijke staan niet aan als ik spel speel daar let ik op. Heb norton antivirus 2005 staat constant aan met firewall. Dus ik ga nu probere voor die aftezette en dan zien. Ik heb ad-aware SE personal en scan regelmatig dus dat is het ook niet waarschijnlijk. Ik heb nogal paar processen gestopt maar helpt niet veel. Kan het niet zijn dat er TOCH nog dinge van vorige grafische kaart opstaan?

g@ngster_PIMP

Legacy Member
heb nu firewall afgezet en pakweg 5 processen beeindigd en ziet er al een pak beter uit nu. Maarja ik ga ook niet te vroeg juichen. Als het probleem toch blijft kan ik toch niet meer veel anders doen.

GJC.be

Legacy Member
Doom III gaat bij mij wel goed en ik heb ook maar 512 mb ram en slechts een GF FX5200
en ik kan doom op high zonder problemen spelen

g@ngster_PIMP

Legacy Member
aah ik ben echt te einde raad processen stoppen, firewall afzetten heeft geen zin. Wat eigennaardig is dat bij far cry, nfs u2 dit probleem zicht voordoet en bij prince of persia warrior within niet. Alhoewel dit ongeveer 2 vergelijkbare spellen zijn

Exit

Legacy Member
norton 2005 (2003=>2005) nog veel gehoort da ze pc teveel vertragen ...
uninstall die norton geval es volledig ....

iMpRo

Legacy Member
Is er dan geen optie om u norton af te zetten , zonder da te uninstallen

g@ngster_PIMP

Legacy Member
toen ik 2003 had was da ook al zo dus daar aan light het niet denk ik

Exit

Legacy Member
g@ngster_PIMP zei:
toen ik 2003 had was da ook al zo dus daar aan light het niet denk ik
(2003=>2005 en volgende hebben het meesta last van pc vertragen ...)

g@ngster_PIMP

Legacy Member
ahzo maar bij men vorige grafische kaart gforce 2 MX kon ik bvb painkiller heel goed spelen natuurlijk niet meer far cry ofzo :p. Maar toen had ik ook 2003 al en toen was er niks lag. Kan dit aan men grafische kaart liggen dan. Iets van teveel ge-oc'd (opt begin heb ik die heel ff heel hoog gezet) kan het daar aan liggen?

d.C.

Legacy Member
Als ik u was zou ik eens formatteren. Na de format Norton nog niet installeren, en dan eens proberen of uw games goed lopen. Daarna installeert ge Norton en probeert ge nog es :)

Van die nieuwe Nortons moet ik tegenwoordig niks meer afweten. Ik heb éénmaal 2004 geïnstalleerd, maar het lag er na een uurke weer af (vertraagde pc teveel). Ik blijf gewoon bij Norton 2002 + wekelijkse liveupdate :)

Exit

Legacy Member
d.C. zei:
Als ik u was zou ik eens formatteren. Na de format Norton nog niet installeren, en dan eens proberen of uw games goed lopen. Daarna installeert ge Norton en probeert ge nog es :)

Van die nieuwe Nortons moet ik tegenwoordig niks meer afweten. Ik heb éénmaal 2004 geïnstalleerd, maar het lag er na een uurke weer af (vertraagde pc teveel). Ik blijf gewoon bij Norton 2002 + wekelijkse liveupdate :)

ik blijf ook bij den 2002 ...

van die OC, mss ...

g@ngster_PIMP

Legacy Member
ja ik zal da es probere heb juist case is opengedaan ma zag toch niks aan kaart dus nu da eens proberen anders computer es formatten anders weet ik het ook ni meer
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan