Archief - Krijg 2de beeldscherm niet aan de praat

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

br.And3rs

Legacy Member
Hallo, ik heb een msi radeon 6950 2GB.
En heb 2 dvi poorten nu heb ik juist een tweede beelscherm er op gezet. maar krijg deze niet aan de praat. als ik de kabels wissel werkt het andere scherm wel en het andere weer niet :P aan wat ligt dit probleem??


mvg

Exit

Legacy Member
pc opgestart met beide schermen verbonden?
zie je op beide schermen het startscherm tot aan windows login?

br.And3rs

Legacy Member
Ja heb oook al in CCC gekeken en ik kan er nergens het 2de scherm instelle, heb ook de pc geherstart en niets.. Het lichtje vn het 2de scherm blijft pinke ik vind het egt raar, kan tog niet aan men gfx ligge is nog ni zo oud, 2maandjes :P

demon0id

Legacy Member
bij win7 kunde Windowstoets+P indrukken en dan kiest ge hoe u schermen verdeeld zijn...

Portal

Legacy Member
demon0id zei:
bij win7 kunde Windowstoets+P indrukken en dan kiest ge hoe u schermen verdeeld zijn...

Aangezien dat hij tijdens het booten van zijn Pc ( bios) het beeld enkel op 1 vd 2 schermen (normaal zou dit op alle schermen ( tijdelijk) tegelijk weergegeven moeten worden) gaat hij dit niet softwarematig (in windows) opgelost krijgen. Het zal dus eerder iets met de hardware zijn ( mss da die 2e connector kapot is) of een foute bios-instelling ( wat ik betwijfel)...

br.And3rs

Legacy Member
Damn nu al kapot? nooit de 2de gebruikt

In de Bios vind ik niks van scherm :p

Grif'k

Legacy Member
Heb dezelfde graka, van mij lukt dit ook niet en dat zou blijkbaar komen omdat de 2de geen dvi poort is..

Als je hem aansluit op een hdmi poort zou het wel moeten lukken of je zou een soort tussenverbinding(weet niet hoe je het noemt) kopen.

gunnie

Legacy Member
Whut de 2de geen DVI poort? :x

Ik heb dan wel geen MSI maar een Sapphire 6950 2Gb en hier hangen 2 schermen zonder probleem aan de DVI, ik gebruik enkel de DVI (kaart uitgang) naar HDMI (scherm ingang) kabels die bij men schermen zaten.

Enige verschil tussen die 2 DVI aansluitingen is dat de ene een Dual link is en de andere een Single link en het enige verschil is dat Single tot 1920*1080 aankan en de Dual tot 2560*1600.

edit: uw kabel is toevallig toch niet kapot?

Exit

Legacy Member
kan ook ene 'gecombineerde' poort zijn dat of die poort of de andere poort werkt ...

gunnie

Legacy Member
Ik zie niet in waarom dat op de ene 6950 normaal zou werken en op de andere niet?
Geef anders het exacte model eens.

cobrakai

Legacy Member
Ik heb juist hetzelfde probleem.

Ik heb de saphire radeon 6950 dirt 3 editie zitten en men 2 de scherm (oud hpvs17 e scherm) wil zelfs niet detecteren terwijl op men vorige kaart (5770) dit zelfs automatisch ging
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan