Archief - "kot"net

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

piemel

Legacy Member
Hallo,

een vraag of dit technisch mogelijk is, en, zo ja, hoe?

Kan ik op kot, dmv een pc als "server" te gebruiken + een router met wifi, een netwerk opstellen, zonder dat de router daarvoor aan het internet verbonden is?

Wat ik dus wil: ik heb een pc ("server") met daarop allerhande foto's bv. Daar koppel ik een router aan, en dan kan iedereen draadloos aan die server. Aangezien ik maar 2GB/maand heb (en ik 2 euro per GB bijbetaal), wil ik dus niet dat mijn internet verkloot wordt :D. Dus niet via het internet.

Hopelijk is mijn vraag duidelijk genoeg.

Yank

Legacy Member
Kan perfect
gewoon geen kabel in de WAN-poort van de router steken, die pc gewoon via een van de LAN-poorten verbinden, de rest van het netwerk ook (of draadloos natuurlijk).

[B]Rocketeer

Legacy Member
Of wat ge eigenlijk wilt:
* een server met hierop bittorrent client en ftp server zodat niet iedereen 5x dezelfde film binnen trekt ;)

Ja gewoon een server in uw lokaal IP-range zetten, dan is deze voor iedereen bereikbaar die met de router verbonden is. En laat alles van torrent of whatever downloaden vanaf de server.
Router kan dan perfect verbonden zijn met internet, alles blijft lokaal van verkeer als ze dingen van de server willen zien/halen.

piemel

Legacy Member
[B]Rocketeer;15287434 zei:
Of wat ge eigenlijk wilt:
* een server met hierop bittorrent client en ftp server zodat niet iedereen 5x dezelfde film binnen trekt ;)

You've got me.

Maar ik wil eigenlijk geen torrents afhalen op kot, ik heb maar 2GB internet. Ik wil gewoon een soort van HDD openzetten via een WLAN in het kot. Als ge u dus verbind met die WLAN, kunt ge aan een soort van map met vanalles in.

We mogen geen router gebruiken op kot voor internet van de kotbaas.

De server wil ik dus liefst niet verbinden met internet.

@Yank: ik veronderstel dan dat op die pc enkel de gedeelde mappen toegankelijk zijn? Er zit een HDD in van 160GB, maar ik heb nog een externe HDD. Kan ik die eventueel aankoppelen aan de pc en ook beschikbaar maken?

Sqarzz

Legacy Member
piemel zei:
You've got me.

Maar ik wil eigenlijk geen torrents afhalen op kot, ik heb maar 2GB internet. Ik wil gewoon een soort van HDD openzetten via een WLAN in het kot. Als ge u dus verbind met die WLAN, kunt ge aan een soort van map met vanalles in.

We mogen geen router gebruiken op kot voor internet van de kotbaas.

De server wil ik dus liefst niet verbinden met internet.

@Yank: ik veronderstel dan dat op die pc enkel de gedeelde mappen toegankelijk zijn? Er zit een HDD in van 160GB, maar ik heb nog een externe HDD. Kan ik die eventueel aankoppelen aan de pc en ook beschikbaar maken?

Als ge er geen router moogt tsnsteken, hoop ik dat ge een tweede GBit lan poort op u pc hebt?

piemel

Legacy Member
Sqarzz zei:
Als ge er geen router moogt tsnsteken, hoop ik dat ge een tweede GBit lan poort op u pc hebt?


Het is niet omdat het niet mag, dat ik het niet doe :).

Daarnaast: om op internet te kunnen gebruik ik mijn gewone laptop. Die andere laptop is oud, die gebruik ik normaal niet meer.

En ik heb ook nog zo'n usb dongle.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan