Archief - koeling problemen cpu

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Preske

Legacy Member
Omdat het toch al wat warmer begint te worden, had ik bsloten om mijn heatsink nog eens uit te kuisen. Al het stof eruitgehaald, en omdat ik toch bezig was, dacht ik, laat ik de paste nog eens herdoen.

En goed dat ik dat dacht, want de paste had zich blijkbaar verleden keer toch niet zo goed verspreid als gedacht. Ik maak alles proper, en zet er terug nieuwe paste op. Als alles weer inelkaar steekt, blijkt dat hij maar liefst 15 graden warmer wordt.

Ik heb alles al 2 keer herdaan, de paste is goed en voldoende uitgesmeerd., Zowel op de cpu als op de heatsink.

Ik zit idle aan 60°-70° wat enorm veel is.

Er zit een aftermarket cooler op, een geminimII van coolermaster, en het is een e6600 van intel.

TrsH

Legacy Member
ligt uw pasta nie te dik?
kan werken als een isolator als deze te dik ligt waardoor dat de warmte niet meer goed tot aan uw heatsink raakt.

koeler zit er ook deftig op?

Preske

Legacy Member
Ik heb de pasta zo dun mogelijk proberen te smeren.

Kan die vervallen trouwens, want ik zal die nu toch al 4-5 jaar hebben.

De koeler zit er deftig op.

TrsH

Legacy Member
Preske zei:
Ik heb de pasta zo dun mogelijk proberen te smeren.

Kan die vervallen trouwens, want ik zal die nu toch al 4-5 jaar hebben.

De koeler zit er deftig op.

tgoh ik zou zeggen als deze deftig afgesloten was zodanig dat deze niet kon uitdrogen dan is er waarschijnlijk wel geen probleem.

welke pasta is het trouwens?

hebt ge btw al eens gekeken naar toerental van uw koeler?

Preske

Legacy Member
TrsH zei:
tgoh ik zou zeggen als deze deftig afgesloten was zodanig dat deze niet kon uitdrogen dan is er waarschijnlijk wel geen probleem.

welke pasta is het trouwens?

ik heb er 2 geprobeerd

Telkens volledig proper gemaakt met Artic Clean

cooler master
arctic sliver 5

TrsH

Legacy Member
hmm dan wetek et ook niet meer.

geen kabel tegen uw ventilator die toerental wat naar beneden haalt?
goeie airflow?

koeler goed aangesloten?

zijn de laatste dingen die ik nog kan bedenken :S

Preske

Legacy Member
Alles is het zelfde gebleven.
Ik heb alles drie keer gechecked.

Ik ga er nu 2 extra fans op aansluiten en ga morgen achter nieuwe paste. Ik zit er met een grote ventilator op, en ik kom amper rond 55. Zonder kom ik op 75 :s

vnzz

Legacy Member
ik zou alles nog eens uitstoffen, mss dat je wat stof ergens in hebt geblazen of dergelijke, en ik d8 ook dat je de paste enkel ' op de cpu ' moest doen en niet op het opp. van je heatsink zelf..

Preske

Legacy Member
vnzz zei:
ik zou alles nog eens uitstoffen, mss dat je wat stof ergens in hebt geblazen of dergelijke, en ik d8 ook dat je de paste enkel ' op de cpu ' moest doen en niet op het opp. van je heatsink zelf..

Heb ik ook gedaan, maar ik doelde eigenlijk op het feit dat er op de heatsink ook paste hing, dus er was wel degelijk contact ;)

IIG, ik heb er de stock cooler met veel gepruts weer op gekregen, en het scheelt 20 graden met de grote ventilator erop.

morgen toch eens achter die paste gaan, ik herinner me weer waarom ik die andere cooler er op heb gezet. Jongens die is luid :s
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan