Archief - Knopje inschakelen WiFi

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

hatchet

Legacy Member
Dag allemaal

Vroeger, toen de batterij van mijn laptop volledig leeg was en je startte hem weer op, moest je om verbinding te kunnen maken (inschakelen van je netwerkkaart denk ik) op een knopje drukken naast je bootknop om draadloze netwerken te kunnen ontvangen.
Dan kwam er een kadertje te voorschijn met daar op dat je WiFi ingeschakeld was.
Nu heb ik Windows 7 geïnstalleerd en dit venstertje verschijnt niet meer als ik op dat knopje druk en ik heb geen draadloze netwerken meer ter beschikking.

Toen ik vroeger op ubuntu zat met mijn usb en hij had weer eens zonder voeding gezeten moest je terug naar Windows Vista keren om dit in te kunnen schakelen.

Het onderdeeltje met al die knopjes en leds op zit goed in dat slotje (ik weet de naam niet van zo'n slotje).

Wat moet ik nu doen? Kan ik fixen binnen de software of moet ik zo'n usb netwerk ontvanger kopen?

Alvast bedankt
Levi

Lan

Legacy Member
Je moet de driver van je draadloze netwerkkaart installeren.

Kijk eens in configuratiescherm, apparaatbeheer. Staat daar de draadloze netwerkkaart als geïnstalleerd of staat er een item met een ?

Exit

Legacy Member
zowel de driver van de wlan ALS driver/prog voor die knoppen moet geinstalleerd zijn

launchmanager, .... of van die namen
of check app beheer of wlan is uitgeschakeld, soms werkt dat ook (of via driver/software van de wlan om in te schakelen)

hatchet

Legacy Member
Volgens mij is er geen driver voor Win7 voor de netwerk adapter die ik heb (Atheros AG5007UG) ATHEROS Wireless drivers for Windows.
Apparaatbeheer zegt dat de nieuwste driver is geïnstalleerd maar het apparaat wil maar niet activeren.

Terug naar Windows Vista gaan zeker?

Exit

Legacy Member
als in app beheer geen vraagtekens staan dan is dat gedeelte in orde en zijn de drivers er wel

laptop merk + type?

hatchet

Legacy Member
Medion MD98300 (uit Aldi).
Er staat geen vraagteken en hij zegt zelf dat het in orde is.

Nu zit ik weer op Vista en verschijnt die AG5007UG niet eens tussen mijn apparaten wtf?

chimpoman

Legacy Member
Hebt ge die launch manager of w/e ook geinstalleerd? Heb ook dit probleem gehad (denk niet dat die als vraagteken in apparaatbeheer staat).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan