Archief - Kleuren totaal in de war

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

phixiuZ

Legacy Member
Ik zat gisteren dus op MMORPG aan het spelen en opeens begint mijn scherm te flikkeren en geeft het een heel ander contrast weer/andere kleuren. Nu ziet het er dus niet meer uit. 't Zal wel aan mijn kaart liggen denk ik.

Ik heb een Geforce 4MX :unsure: . 'k Heb al nieuwe drivers geïnstalleerd, maar dat helpt blijkbaar ook niet.

Soms gebeurt het dat het weer normaal wordt, maar naar enkele minuten verandert dat weer. Iemand die een idee heeft hoe ik dit kan oplossen (als dat nog mogelijk is)? :eek:

phixiuZ

Legacy Member
Sorry hoor, maar 'k ben niet zo ne pro in hardware :). Reboot heb ik al gedaan. Degauss?

Hoe kan ik dan op die veilige modus geraken? Dunno precies..

raintjah`

Legacy Member
Op je scherm zelf duw je op de knop menu, dan zoek je naar het ecoontje met een magneet met een streep door.
Doorzoek je menu maar eens tot je bij degause komt
degause = demagnetiseren (dacht ik)

raintjah`

Legacy Member
Veilige modus: bij mij is dat F5. dus terwijl je reboot duw je F5 regelmatig in en uit tot je ofwel in een menuutje voor veilige modus kan kiezen, ofwel ga je meteen naar veilige modus.

Wanneer je in veilige modus zit, staat dar overal op je bureaublad gedrukt. Dus je merkt wel wanneer je al dan niet in veilige modus zit.

phixiuZ

Legacy Member
Op mijn scherm staat er geen knop voor een menu, maar wel een reset? Zal ik dat eens proberen?

raintjah`

Legacy Member
Je moet toch op de een of andere manier in de menu van je scherm kunnen komen... Het is tzelfde menuutje als wanneer je je beeld wil uitrekken/inkrimpen ofzo.

phixiuZ

Legacy Member
Mijn bootscherm komt er dus totaal niet op, als ik hem opstart. Beeld verschijnt pas bij het loginscherm.

Exit

Legacy Member
veilige mode is F8 tijdens booten(voorda win logo verschijnt) of ctrl ingrdrukt houdden tijdens booten (lukt ook wel)

degaus => demagnetiseren (inderdaad) maar da is zelfde als reboot, pc afzetten, scherm afzetten (en stekker eruit) => allemaal zelfde effect ...

dus, dan zit het in de hardware of software, probeer velige mode, is het daar in orde dan ligt het dus aan de software/drivers, anders is het hardware .... scherm/graka

Exit

Legacy Member
Th3 aLmIgHtY zei:
is u kaart ni te warm ?

good point ....
als pc een goed uur afligt en dan boot, is dan alles in orde? zoja, dan wordt de kaart te warm en moet ge es ontstoffen/nakijken die fan dierop steekt ...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan