Archief - kleine vlekken op scherm

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

pina

Legacy Member
ik heb sinds kort dit probleem in windows:

http://users.pandora.be/pina/vlekken.gif

als je goed kijkt, kan je overal paarse vlekken zien rond de getallen
voor de format had ik dat ook al, dus dacht ik mss dat een format wel een oplossing zou geven...

ik heb een
A64 3000+
1 gig ram
R9800 pro (laatste drivers van de website geinstalleerd:catalyst-8-071-041026a-018719c)

Den Deze

Legacy Member
Hebt ge da in games enzo ook? Ofwel ligt da aan graka ofwel mss is andere drivers installeren ofzo...

pina

Legacy Member
in HL2 heb ik zo van die appelblauwzeegroene blokskes en flikkert het scherm in bepaalde delen van het scherm, idem met sommige andere games ook....vroeger had ik dit niet...

Den Deze

Legacy Member
Denk da da aan uw graka ligt dan ofzo. Heb ook zoiets in den aard is gehad, ik had kei veel blokskes op mijn scherm staan, mijn graka was kapot, nieuwe gekregen en prob was weg :)

pina

Legacy Member
nja het rare is, dat toen ik mijne pc nog maar net heb gekocht, dat ik dat probleem nog niet had. Ik heb het sinds een 3-tal weken, terwijl het ervoor 2-3 maanden goed heeft gedraaid...

Den Deze

Legacy Member
Ik had dit ook, gans nieuwe pc, alles werkte goed en van ene moment op de andere stonden daar van die blokskes :s

***ARF***

Legacy Member
ik heb da ook voorgehad me mijne Ti4600
volrmod van het geheugen heeft toen geholpen

zet gewoon voor te testen je geheugen eens een stuk lager
dan ben je zeker dat het daar aan ligt

pina

Legacy Member
***ARF*** zei:
ik heb da ook voorgehad me mijne Ti4600
volrmod van het geheugen heeft toen geholpen

zet gewoon voor te testen je geheugen eens een stuk lager
dan ben je zeker dat het daar aan ligt
volrmod? geheugen van mijn graka of bedoelt ge mijne ram?




CyberOps zei:
Onlangs nieuwe drivers/direct x voor graka installed?
nix van da. Was plots ineens gebeurd :(

pina

Legacy Member
Den Deze zei:
Ik had dit ook, gans nieuwe pc, alles werkte goed en van ene moment op de andere stonden daar van die blokskes :s
hoe hebt ge het dan kunnen oplossen?

***ARF***

Legacy Member
pina zei:
volrmod? geheugen van mijn graka of bedoelt ge mijne ram?
QUOTE]

van de ram op u graka
klok ze gewoon voor het beginnen al eens lager
als de problemendaarmee weg zijn ligt het zeker aan u geheugen
dan kunde kieze
ofwel doet ge ze binne als ge nog garantie hebt
hebt ge geen garantie dan det ge ne voltmoid en zijt ge 99% zeker da ge derook vanaf bent

pina

Legacy Member
schijnt dat het ook zou kunnen liggen aan mijn voeding. Een te lage voeding zou het instabiel maken... ik heb een watt voeding.

nu heb ik die vlekken niet, en als ik in HL2 zit nu ook niet. Als ik het dus in windows heb, dan in HL2 ook en omgekeerd...

als ik via ati tool die scan doe voor artifacts, geeft hij geen errors. Zover ik weet doet die test uw graka toch serieus warm lopen eh...?

spokkie_spok

Legacy Member
das toch wek vies ze. en zou het aan het ram ligge zou hij dan geen artifacts krijge?
ge kunt mss is atitool ne nacht late checke op artifacts denk da net iets beter is dan u ram te downcloke

edit kzie net da ge atitool al hebt late draaie dan ligt het wss dus ni aan u ram. dunno test dan is me een andere voeding

***ARF***

Legacy Member
geloof mij
het ligt echt wel aan de ram
ik had juist hetzelfde probleem voor
checken voor errors gaf ook nix, het is precies of die kaart het "normaal" vind

clockt gewoon voor te checke u geheugen is een stuk lager
99% zeker da het dan verholpen gaat zijn.

dan kunde naar de oplossing gaan zoeken
rma'en of voltmod op geheuge

pina

Legacy Member
***ARF*** zei:
geloof mij
het ligt echt wel aan de ram
ik had juist hetzelfde probleem voor
checken voor errors gaf ook nix, het is precies of die kaart het "normaal" vind

clockt gewoon voor te checke u geheugen is een stuk lager
99% zeker da het dan verholpen gaat zijn.

dan kunde naar de oplossing gaan zoeken
rma'en of voltmod op geheuge
dan moet ik em zeker gaan omwisselen? atm heb ik weer geen probs...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan