Archief - klein vraagje o.a. ivm voltage

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

sulle

Legacy Member
ik heb een asus A7n8x-deluxe met 2*256mb infineon ram +

cpu AMD barton 2500+ dat orgineel op +-1800mhz draait.

nu ik heb mijn cpu zover gekregen dat hij op 2200mhz draait door de fsb te verhogen van 166mhz naar 200mhz, het rare is dat ik niks aan de voltage moest veranderen. Is dit normaal? ik heb mijn systeempje op allerlei manieren getest o.a. benchmarks '05 en '03,... maar hij geeft dus geen enkele probleem, wat natuurlijk heerlijk is :). Ik vraag me af of er nog mensen ongeveer dezelfde systeem hebben en hoever zij zijn geraakt met hun overclocking wel luchtgekoeld hé ;) ik heb een Silentrock RC-PC001 mensen die het niet kennen klik voor link

alvast bedankt voor de reacties

mvg

kutteke

Legacy Member
zorg er alvast voor dat et geheugen 1:1 loopt want dit is nforce ² bord als ik me niet vergis ;)

sulle

Legacy Member
ram is pc3200 en geheugen loopt 1:1 met deze timings 3-3-3-8

mvg

Mr.Fatal

Legacy Member
ja ik kan ook op 1.65v blijven en op 200x11 :) geen enkel probleem maar dan als ik naar 2.4ghz wil moet ik al 1.95v doen :( en dan wil hij nie meer mee :( hij kan hoger maar valt altijd uit en temps zijn nu stressed 50° dus best is dat ik het zo laat zeker ?

greetz

Xplod

Legacy Member
sulle zei:
ik heb een asus A7n8x-deluxe met 2*256mb infineon ram +

cpu AMD barton 2500+ dat orgineel op +-1800mhz draait.

nu ik heb mijn cpu zover gekregen dat hij op 2200mhz draait door de fsb te verhogen van 166mhz naar 200mhz, het rare is dat ik niks aan de voltage moest veranderen. Is dit normaal? ik heb mijn systeempje op allerlei manieren getest o.a. benchmarks '05 en '03,... maar hij geeft dus geen enkele probleem, wat natuurlijk heerlijk is :). Ik vraag me af of er nog mensen ongeveer dezelfde systeem hebben en hoever zij zijn geraakt met hun overclocking wel luchtgekoeld hé ;) ik heb een Silentrock RC-PC001 mensen die het niet kennen klik voor link

Ja dat kan en is eigenlijk normaal te noemen in jouw geval

alvast bedankt voor de reacties

mvg

Ja dat kan en is eigenlijk normaal te noemen in jouw geval :niceone:
je hebt het geluk waarschijnlijk van 1 v.d. eerst geproduceerd XP2500+ cpu's te hebben,.. die staan erom gekend om makkelijk aan XP3200+ te draaien,.... FSB 200 Mhz. dus en dit met een weinig of in uw geval niet hoeven de vcore te verhogen .

Uw cpu kan nog véél sneller,... dat kan ik U garanderen,... Vcore beetje omhoog en up met Multiplier en FSB.,... beetje bij beetje en hou vooral de cpu-temp in de gaten :niceone:
Werkelijke cpu-snelheden van 2400 en zelfs 2500 Mhz. zijn géén uitzondering.

Neem eens een kijkje op :
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/986608 ;)

sulle

Legacy Member
thx a lot voor de reacities,ik zit orgineel aan 1.712V ik zit stressed op 45 graden als ik in bios kijk maar 35 graden als ik op mbm5 kijk (bios is betrouwbaarder denk ik of niet?)...

ik wou eens zien hoever ik geraak zonder voltage te verhogen en ik kreeg mijn multiplier op 11.5 (*200=2300mhz) zonder probleem! :niceone: maar als ik dan verder wou gaan naar 2400mhz met de multiplyer op 12 te zetten wou em ni booten, ik heb em uiteindelijk 1.84V moeten geven voordat hij zo als het hoort zou werken. Hij werkt nu perfect op 1.84V op 2400mhz :applause:

Ik vind ik toch maar raar voor maar 100mhz?? En als ik mij ni vergis is 1.84V nog gezond voor de cpu hé :unsure:

mvg

eecky

Legacy Member
Heb een athlon xp 2600 (barton) en die draait vanaf het begin op 218 mhz(2511mhz).
Het is beter je fsb te verhogen dan je miltiplier. Je mag je cpu op 1.85 zetten ze geeft geen problemen

Mr.Fatal

Legacy Member
volgens mij wilt mijn ram niet meer mee :( want ik zit op 220fsb en dan in 3dmark03 hangt beelt ff gefreesd en dan achter 2sec ofzo doet hij terug door :p ) wss ram op maximum

Mr.Fatal

Legacy Member
ja mijn ram loopt ook op 2.9 :p maar aan 220 of 222fsb krijg ik die kleine freez screens en dan doet hij terug door :p dus wss ram prob :p

Patriot PC3200 +XBLK 2-2-2
Brand new Xtreme Bandwidth Low Latency kit from Patriot. Using Samsung TCCD chips, and rated 2-2-2-5 @ DDR400 speeds.
Available as 1Gb +XBLK Dual Channel kit.
With alu heatspreaders and lifetime warranty.

goe ram da ? :p

Blackend

Legacy Member
Gij hebt sjance :p

Ik heb een barton 2500 + @ 2314 Mhz (210*11) en ik moet mijn voltage op mijn processor op maximum 1.850 zetten om dit te bereiken :( (nuja, waterkoeling dus qua temps geen prob)

Mr.Fatal

Legacy Member
ik zit op 1.95volt met luchtkoeling en temps idle = 44° en stressed maximum ( heel de tijd 100% is 50 )

dus kan geen kwaad

Massman

Legacy Member
1.95 is nogal veel voor luchtkoeling, zeker voor dagelijks gebruik

Massman

Legacy Member
als ge ne vapochill op uwe cpu zet moogt ge daar ook geen 3 volt opsteken ee ;)

op luchtkoeling blijf je best onder de 1,85

Mr.Fatal

Legacy Member
mja kga toch soon nieuwe pc hebbe dus :p kan geen kwaad meer denk ik
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan