Archief - kan pc kapot gaan bij stroompanne ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

InSaNe_CLowN

Legacy Member
Het zit zo.
mijn zus is al paar maande aant het zagen voor een nieuwe pc voor op haar kot.
ze heeft er nu eentje ( een oude inter celeron 650mhz , ... ) dat is genoeg voor wat ze die gebruikt ( internet en word en blablabla ... )
maar testraks belde ze , en zij ze dat de pc kapot is door een gewoone stroompanne. De pc stond gewoon aan en werd niet gebruikt.
Nu , op LANs heb ik dit al dikwijlder meegemaakt , maar ik heb nog niemand gehoord dat zijne pc kapot was :naughty:
Is dit een trukje vanhaar om een nieuwe pc te kunne krijgen of kan dit echt gebeuren :confused: ?

gr33tzz

el slettos

Legacy Member
Door een te hoog voltage-level (of te zwak niveau) kan dit door een stroompanne idd oude pc's naar de zak helpen.

Hij is eraan zulle

EternalSilence

Legacy Member
het kan

en ik zit ook met da gigantisch probleem :doh:

mijn pa werkt in zijne hangar hee.. is vlas handelaar (=vlas boer) wel om zijn grote tribunes te laten draaien moet hij een zware motor aanleggen .. nu wil het da diene motor zo danig veel stroom pakt (startstroom ) als hij opstart da de lichten in huis ff flikkeren (da de lichten verzwakken (door diene start stroom voor die motor) en dan weer normaal branden ... wel mijn pc zit dus ook in een het stopcontact en ik begin mij zorgen te maken .. wnat ik krijg binnen 2 maanden ne nieuwe pc van rond 2000€ en ik zou dus nie willen hebben da mijn pc plotseling crasht omda hij ff minder stroom krijgt ..

er bestaat daaar een oplossing voor .. zo een batterij .. maar waar kan ik da vinden en hoe noemt dit

plz help me

demon326

Legacy Member
idd der bestaan zo van die baterijtjes (zijn redenlijk groot)
men broer heeft er zo eentje en is best handig hoor :)

maar waar ge die vind weet ik nie

Lan

Legacy Member
Die "batterijtjes" noemen UPS (Uninteruptible Power Supply). De bekendste merken zijn Merlin-Gerin en APC.
Voorbeeldjes vind je hier:
http://www.redcorp.com/superstore/d...&majcat=76&mincat=1816&Storename=Backup+&+UPS

Er zijn verschillende soorten:
- standyby: geven stroom door, als net uitvalt neemt batterij over (goedkoopst)
- online en line-active: professioneel gebruik: die zetten altijd netspanning om in gelijkspanning en dan terug in netspanning. Volledig gescheiden stroomvoorziening, dus ook beveiliging tegen spikes, dips en blikseminslagen

demon326

Legacy Member
men broer heeft der eentje van merlin gerin

heeft hem vroeger veel gekost

Ryan1986

Legacy Member
ik heb ook al gehad da eletriek aflsloeg en pc wou nie meer opstarten, trek de voedingskabel eens uit voeding en zet da knopke eens af, staak kabel weer in en knopke aan en probeer nog eens, bij mij hielp dit. (was een p3)

denk nie da ge daar veel aan kunt doen, die startstroom heeft dat amperage nodig, og ge zout een gescheiden voeding moeten hebben voor pc

koop u zo een noodvoeding als ge zeker wilt spelen
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan