Archief - Is dit mogelijk ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

wyvernshill

Legacy Member
Hallo iedereen,

Ik vroeg me af of je een high-end video kaart kan combineren met een low-en kaartje dat bv. nog een s-video aansluiting heeft.

Ik heb mijn pc aangesloten op mijn oude tv met s-video (er is niks beters op de tv buiten scart maar bon) en de huidige videokaart sie ik heb is een nvidia gtx275 die nog een s-video aansluiting heeft.

De nieuwere kaarten hebben allemaal displayport of hdmi maar geen s-video meer.

Dus ik vroeg me af of ik een oude videokaart kan combineren met een nieuwe high-end video kaart en zo toch nog mijn pc kan aansluiten op mijn televisie.

owa

Legacy Member
niet dat ik weet maar je hebt ook switches om van dvi/vga naar s-video te gaan

Skoebiedoe

Legacy Member
Dat ging vroeger al waarom zou dit nu dan een probleem zijn?
Zolang je nog een poort(insteekslot) hebt die vrij is natuurlijk.

.conne.

Legacy Member
Dat gaat uiteraard werken, maar het zal wel de kaart zijn die S-VIDEO heeft die het beeld geeft aan uw TV. Als de bedoeling dus is om met een zware kaart op je TV te spelen via de oudere kaart, dan gaat dat natuurlijk niet werken.

wyvernshill

Legacy Member
nee, het is inderdaad de bedoeling om enkel via de s-video xbmc te spelen op mijn TV en de zware videokaart voor games.

EpilEpic

Legacy Member
hebben veel tv-kaarten niet zo'n s-video?
anyway ik heb toch zo een aansluiting...

phate_13

Legacy Member
2 totaal verschillende video-kaarten gebruiken zal niet lukken bij mij weten. Heb ik nog nooit van gehoord.

Aan pinoyjoseph, hoe kom je er bij om deze vraag in deze topic te stellen? Totaal off-topic. (Alsook pas de lay-out aan, wat een chaotische post...)

Exit

Legacy Member
2 verschillende werkt zeer zeker

niet als crossfire/sli (regels volgen van die manieren)
maar gewoon 2 losse kaarten om meer schermen aan te sluiten werkt perfect samen
heeft altijd gewerkt en gaat nog steeds.

.conne.

Legacy Member
Exit zei:
2 verschillende werkt zeer zeker

niet als crossfire/sli (regels volgen van die manieren)
maar gewoon 2 losse kaarten om meer schermen aan te sluiten werkt perfect samen
heeft altijd gewerkt en gaat nog steeds.

Ik beaam dit.

phate_13

Legacy Member
Aangezien de TS hier ook wellicht iets aan zal hebben en ik nu toch nieuwsgierig ben: Hoe gaat dit dan in zijn werk? Qua drivers ed. moet dit toch voor problemen zorgen?

Skoebiedoe

Legacy Member
Gewoon de drivers installeren en hardware herkenning doet normaal de rest ofwel duid je de juiste driver aan wanneer hij erom vraagt.

(zit hier nu ook met 2 kaartjes in de pc( wel in crossfire maar kunnen ook onafhankelijk van elkaar werken) en vroeger had ik zelfs vga en pci gecombineerd(want je had geen 2 vga sloten. ;) ) )

Exit

Legacy Member
ik heb in 2004 nog een ATI en Nvidia samen gestopt (agp+pci)
gewoon drivers installeren
in windows de extra schermen activeren en gewoon gebruiken.

win2000 had er geen probleem mee, xp toen wel
maar best blijf je bij dezelfde fabrikant (intel/ati/nvidia) om dan 1 driver te installeren.

@skoebiedoe
zal wel agp zijn met pci ipv vga met pci ...

nu gaat dat ook nog pci-e met pci of andere sloten.


idem met bvb meerdere geluidskaarten (ooit 4 kaarten in 1 pc gestopt en per uitgang van elke kaart een apart lieke afspelen ...)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan