Archief - Irql Not Less Or Equal

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

demon326

Legacy Member
hallo beste mensen een vriend vanmij heeft dus een probleem:
hij heeft een radeon9800pro gekocht ie heeft zijn oude geforce 4mx eruit gedaan en de oude drivers van die geforce verwijder hij heeft 1weekje goed kunnen spelen op zijn radeon tot gisteren ofzo toen kreeg hij deze melding IRQL NOT LESS OR EQUAL

hier is een cop/past van zijn woorden:
Heb een week geleden men GF vervangen door een ATI een na een week goed spelen gaat men pc inneens crashen. Nu als ik in windows kom na 2 min => reboot. In safe mode heb ik het probleem niet daar blijft hij lopen. Als ik "autoopstarten na foutmelding" uitvink krijg ik dit stopscherm:

STOP:0x0000008E (0xC0000005,0xBF81E006,0xEFF21AB0,0x00000000)
win32k.sys -ADRESS BF81E006 base at BF800000, Datestamp 3b7de698

Iemand raad?

de thread vind ge hier terug:http://games2.telenet.be/forum/showthread.php?t=288102

wxphe

Legacy Member
benny zei:
hallo beste mensen een vriend vanmij heeft dus een probleem:
hij heeft een radeon9800pro gekocht ie heeft zijn oude geforce 4mx eruit gedaan en de oude drivers van die geforce verwijder hij heeft 1weekje goed kunnen spelen op zijn radeon tot gisteren ofzo toen kreeg hij deze melding IRQL NOT LESS OR EQUAL

hier is een cop/past van zijn woorden:
Heb een week geleden men GF vervangen door een ATI een na een week goed spelen gaat men pc inneens crashen. Nu als ik in windows kom na 2 min => reboot. In safe mode heb ik het probleem niet daar blijft hij lopen. Als ik "autoopstarten na foutmelding" uitvink krijg ik dit stopscherm:

STOP:0x0000008E (0xC0000005,0xBF81E006,0xEFF21AB0,0x00000000)
win32k.sys -ADRESS BF81E006 base at BF800000, Datestamp 3b7de698

Iemand raad?

de thread vind ge hier terug:http://games2.telenet.be/forum/showthread.php?t=288102

kijk hier => optie

tzal wel aan de driver liggen zeker?

edit:
Stop error 0x0000000A (Stop 0x0A) indicates that there was an attempt in kernel mode to touch pageable memory at too high a process internal request level (IRQL). Typically, this error occurs when a driver uses an incorrect memory address. Other possible causes of this error are an incompatible device driver, a general hardware problem, and incompatible software

demon326

Legacy Member
@wxphe wat op de site staat helpt niet zegt hij

aja het gekke is met zijn GF 4TI heeft hij dat probleem niet en met de radeon wel heeft iemand hier mss een verklaring voor

Skratz

Legacy Member
zoals al gezegd, dirver probleem.
oude drivers tegoei verwijderen en de nieuwe op de goede manier (zoals in de handleiding) installeren. mogelijk ook mobo drives en directx opnieuw installeren, kan zijn dat daar fouten in gekomen zijn door verwijderen oude drivers.

demon326

Legacy Member
hij heeft al 2x format gedaan en geen drivers meer installed....

Burny

Legacy Member
Code:
win32k.sys

Dat is het probleem. In dit geval dus geen driver. Als het een driver van bv een Nvidia graka was stond er nvdisplay blabla.

Check je ram eens met memtest

Oh btw, er staan altijd drivers op, anders zouden je apparaten niet werken. Standaard windows weliswaar, die normaal stabiel zijn.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan