Archief - ip camera's buiten netwerk accessen.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

(-Pr3D@t[0r]-)

Legacy Member
Het probleem is dus als volgt: ik heb meerdere ip camera's in het kantoor geïnstalleerd en port forwarding 80 gedaan zodat ik deze buiten het netwerk ook kan bereiken. Maar dit lukt enkel via de iphone of een ander toestel met 3g, wanneer ik de camera wil bereiken via wifi (van een ander netwerk) lukt dit niet zowel op een mobiel toestel als op een computer.

Iemand een idee hoe dit komt en hoe ik men camera's kan bereiken via wifi?

[B]Rocketeer

Legacy Member
Als ze via 3G verbinding te bereiken zijn, dan lukt dit voor wifi vanaf andere netwerken met internet ook. Het kan niet dat het 1 wel werkt en het ander niet, beiden gaan via internet.

Ik vermoed dat poort 80 naar een webinterface leidt van de software?
Heb je een dynamisch ip of een statisch? (of werk je via dyndns?)
Wat krijg je als foutmelding op een pc?

Burny

Legacy Member
Kleine tip misschien: verander die externe poort 80 naar iets in de aard van 40000+ en via de portforwarding op de router herleid je dat intern naar poort 80. Of gebruik een VPN.

Over uw vraag: is dat een hotspot, die wifi? Probeer eens van bij u thuis. Want zoals Rocketeer al zegt: dat moet gewoon werken.

(-Pr3D@t[0r]-)

Legacy Member
idd zou moeten werken maar toch niet.
Het is een statische ip en geen dyndns.
En als foutmelding is het simpelweg: 'kan pagina niet weergeven'

Heb het vanaf verschillende netwerken getest en allemaal hetzelfde.

Zal wel eens gebruik maken van jouw tip Burny.

[B]Rocketeer

Legacy Member
@burny: dat van poort veranderen kan hij idd doen voor meer "veiligheid". Alhoewel als ze een poortsniffer erop zetten, dat ze er toch op uitkomen. Dan zou HTTPS een betere benadering zijn voor security indien dit mogelijk zou zijn.

(web)VPN is inderdaad nog veiliger, maar niet altijd even praktisch (te zien van waar de camera's bereikbaar moeten zijn)

@TS:Welke router gebruik je? Hoe heb je port-forwarding ingesteld (vb screenshot van de config)?
Zijn er nog speciale dingen geconfigureerd zoals firewall, load-balancing, ofzo?
Het ip-adres zal je wel niet geven zeker zodat we zelf kunnen checken? :D

Burny

Legacy Member
[B]Rocketeer;15225363 zei:
Het ip-adres zal je wel niet geven zeker zodat we zelf kunnen checken? :D

Ik wil ook eens kijken :D
En klopt, als HTTPS een mogelijkheid is = doen.

@ TS: benader je de controle PC/server van die camera's of de webinterface van de camera's zelf? Ik vermoed het eerste aangezien je anders al met andere poorten moest werken?

[B]Rocketeer

Legacy Member
@burny: Ik hoop toch dat em dan wel een paswoord enzo heeft ingesteld :D
Ik vermoed ook de webinterface van de camerasoftware van de pc/server. Want van de camera's zelf heb je meerdere poorten nodig zoals je zelf al zei + ge kunt moeilijk vb 4x externe poort 80 naar een ander intern ip laten verwijzen :)

Benieuwd of er al licht in de zaak komt
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan