Archief - Internetprovider nakijken

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Tobitoch

Legacy Member
Hallo,

Ik zit op een nieuw kot met een router die in de kamer onder mij staat en sinds de bewoonster daar is ingetrokken, heb ik wat problemen met mijn draadloze verbinding (ik zit zogezegd op internet, maar mijn standaardgateway blijkt offline te zijn, waardoor ik niets kan doen). Ik heb van mijn oud huis dus de router meegenomen en die hier op de telefoonaansluiting in mijn geïnstalleerd, en dat werkt perfect. Ik kan op internet etc.

Mijn vraag is nu: zit ik nu op de internetverbinding hier (Telenet) of die oude van Belgacom (waarvan mijn moeder woensdag heeft gevraagd om die te laten afsluiten)? Is er een manier om dat na te kijken? En mocht ik op die Belgacom zitten, is er een mogelijkheid om via de telefoonaansluiting op mijn kamer hier het Telenet-internet te pakken?

Alvast bedankt!

Pudmeister

Legacy Member
Dus als ik het goed begrijp hebt ge de router van uw kot vervangen? Dan zit ge uiteraard op de internetverbinding van uw kot. Ook omdat Telenet (als ik me niet vergis) via de TV kabel komt, en belgacom werkt via het telefoonnet.

Maar hebt ge dan geen gebruikersnaam/wachtwoord moeten opgeven van het internetabonnement dat uw kotbaas heeft afgesloten?

Een telefoonaansluiting op kot? Volgens mij is dat gewoon het stopcontact voor netwerkaansluiting wat gij bedoelt. In uw geval zou ik gewoon de laptop aansluiten met een netwerkkabel. Maakt toch niet zo heel veel uit als ge geen wireless hebt op kot he.

Tobitoch

Legacy Member
Mmm nee, de situatie is een beetje anders. Het zit als volgt:

In de kamer onder mij hangt de router die via Telenet werkt. Dat is wireless, maar ik heb de laatste tijd het probleem ermee dat mijn gateway offline is.
In mijn kamer heb ik dan een eigen adsl-modem op het telefoonnet aangesloten, die dan vermoedelijk via Belgacom verbinding maakt? Daarmee zit ik nu op wireless.

Maar als ik het goed begrijp, is het dus inderdaad niet mogelijk om via mijn telefoonaansluiting het Telenet-internet te pakken. Ik heb hier wel een kabelaansluiting in mijn kamer ook, zie ik net. Opent dat meer mogelijkheden? Dat draadloos gedoe hier is namelijk echt niet betrouwbaar.

Psy

Legacy Member
Als er een kabelaansluiting is kunt ge zelf telenet pakken, alhoewel, het zal afhangen van het feit of die aansluiting intern al gesplit is onder de inwoners, mede doordat daar al telenet ligt (als ik mij dat goed herinner van m'n kot vroeger), als effectief elk kot zijn 'eigen aansluiting' heeft op het kabelnetwerk zal dat geen probleem zijn.

En idd, via telefoonlijn zal het allesinds niet via telenet zijn dat ge verbonden zijt op't moment.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan