Archief - Interne harde schijven en eco-labels, en daaraan gekoppeld eco-cheques

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

littlewolvie

Legacy Member
Vraagje m.b.t. tot interne harde schijven en eco-labels, en daaraan gekoppeld eco-cheques.

Ik heb onlangs voor 250 euro (in mijn ogen relatief nutteloze) eco-cheques ontvangen. Ik weet eigenlijk niet goed wat aanvangen met die dingen. Verleden jaar heb ik ze gebruikt voor de aankoop van een nieuwe wasmachine, of tenminste een stukje er van. Maar dat koop je nu ook niet elk jaar (gelukkig maar). In tegenstelling tot blijkbaar vele anderen, heb ik geen behoefte aan een nieuwe TV. Ik heb verleden jaar nog maar net een nieuwe NeoPDP plasma aangekocht en ik zweer sowieso bij hoogwaardige plasma, waarvaan ik persoonlijk de kwaliteit nog steeds beter vind (maar dat is een andere discussie). Dat ze wat meer energie verbruiken, neem ik er dan maar bij. Feit is wel dat eco-cheques dan niet van toepassing zijn.

Nu is het wel zo dat ik dringend meer opslagruimte in mijn PC zou kunnen gebruiken. Ik zou dan ook graag 1 à 2 2TB harde schijven toevoegen. Merk op dat opslagcapaciteit hierbij belangrijker is dan de snelheid. Mijn OS, software en games bevinden zich reeds op afzonderlijke snelle schijven. Het is mij enkel te doen om opslagcapaciteit. Ik merk dat dezer dagen de 3 grote fabrikanten (WD, Seagate en Samsung) harde schijven met een of andere vorm van green label aanbieden. Samsung komt niet in aanmerking, daar ik geen fan ben van hun producten. Mijn voorkeur zou uitgaan naar de Seagate Barracuda ST32000542AS Drive. Maar met een Western Digital Caviar Green Drive zou ik eventueel ook wel kunnen leven.

Nu is mijn vraag. Weet iemand of die dingen een zogenaamd Europees Eco-Label hebben en kan je ze betalen met eco-cheques? Op die manier los ik immers mijn opslagprobleem op en kan ik die eco-cheques toch nog op een voor mij nuttige manier besteden. Iemand hier ervaring mee?

GTXpower

Legacy Member
Ik kon niet betalen met maaltijdcheques bij 2 bekende pc shops. :p (is ondertussen wel al half jaar geleden) Maar wacht nog maar enkele reacties af, kan al veranderd zijn ofzo.

edit: ow, khebbet over maaltijdcheques, kweni of da hetzelfde is? Wrschijnlijk ni :D haha

morfer

Legacy Member
Ik denk dat je dat wel kan bekijken in een mediamarkt of andere grote zaken, want voor zo ecobonnen te mogen axepteren moeten die winkels ook betalen, en kleine pc winkeltjes gaan dat niet hebben..
Aangezien het om een greenlabel zou gaan denk ik niet dat ze daar problemen zouden rnd maken.

Vb, wij hebben er de zwaarste karcher hogedrukreiniger met gekocht, 3000 watt, lekker onzuinig, maar omdat zo een toestel geen schadelijke kuisproducten gebruikt en enkel water is het een eco product :p

Grote winkels zijn er al wat soepeler in,

Groeten

littlewolvie

Legacy Member
Bedankt voor de reacties.

Ik onthoud er uit dat het misschien de moeite loont om het bij de grotere ketens zoals Makro of MediaMarkt eens te proberen. In het ergste geval zeggen ze neen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan