Archief - Instelmogelijkheden nieuwe telenet modem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

[HBV]-=Tornado=-

Legacy Member
Hallo,

Ik vroeg mij af wat je precies kan instellen aan de nieuwe modems die ze leveren bij een Fibernet abonnement?

Is je netwerk nog in te stellen zoals bij een gewone router?
Als je digitale tv hebt, waar sluiten ze die kabel dan precies op aan? (nu is dat met een switch).


Bedankt,

[HBV]-=Tornado=-

Legacy Member
Thx voor info.

Zit je dan eigenlijk niet meer achter een router? Wat als je een spel of gelijk welke server wilt hosten?

pieterjanvh

Legacy Member
[HBV]-=Tornado=;14896428 zei:
Thx voor info.

Zit je dan eigenlijk niet meer achter een router? Wat als je een spel of gelijk welke server wilt hosten?
Jawel, de modem en router zit nu in één apparaat.
In mijn ogen is het echte dikke brol.
Als je een server wil hosten kan je nog steeds poorten forwarden, met een beetje geluk werkt het ook.
Heb hier al vaak klachten over gehoord dat het niet werkt, maar bij mij werkt het gelukkig wel.

[HBV]-=Tornado=-

Legacy Member
Thx for reply.


Hoe gaat digitale TV hier dan mee om? Ik dacht dat de Digicorder sowieso een public ip moest hebben?

sneax

Legacy Member
Digicorder wordt gewoon op de telenet router aangesloten. Dit werkt (hoe dat juist werkt is irrelevant denk ik? zoek het op als ge het perse wilt weten). De telenet router als access point kan alle moderne vormen van wifi aan en alle moderne settings. Signaal is even goed als mijn linksys router.

Ivm router instellingen, voor thuisgebruik is alles aanwezig en werkt naar behoren. Bij mensen dat het niet werkt, die weten meestal ook niet echt wat ze doen. Ik zou mij afvragen welke 'geavenceerde features' ge nodig moet hebben dat er niet in de telenet router zitten, en met een gegronde real-life reden.

Ik heb er één en dat is WOL. Verder kan ik aan niets denken, en ik ben een redelijk geavenceerde thuisgebruiker (alsook een beetje pro it ook maar neit primair). Had ik nu geen WOL nodig gehad ik had gewoon de telenet router gebruikt - er zijn veel minder settings als mijn dd-wrt router maar eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik van die features er eigenlijk amper gebruik.

Er zijn altijd uitzonderingen die de regel bevestigen natuurlijk, mensen die redelijk ingewikkelde toestanden met hun thuisnetwerk uitsteken, maar zulke mensen weten wss wel hoe het kan dat een digicorder achter de telenetrouter herkend wordt dus dit is hier irrelevant.

Dus, mijn advies, neem fibernet en gebruik de telenet router/modem. Easy en gratis. Alsook zeer intressante USB poort voor nas via simpele externe HD of netwerkprinter (hub is ondersteund), zit meestal maar op routers van 60, 70EUR of meer.

Exit

Legacy Member
de modem/router van telenet werkt via mac forwarding.
de mac adressen van boxen zijn gekend in telenet systeem en die worden per klanten nummer aan de rotuers gekoppeld.

daardoor worden deze mac's doorgelaten en kijgen ze een lokaal ip van telenet (of dus publiek ip voor het telenet netwerk)
deze hangen dus niet in het lokale netwerk thuis, krijgen nog steeds een 10.10.x.x ip

sneax

Legacy Member
Als tip kan ik wel zeggen dat ge best die telenet modem laat plaatsen op een goeie plek voor het wireless signaal, de telenet modem is vanaf dan uw AP en router ook dus plaatsing wordt ineens wel belangrijk.

Dus zeker niet in de kelder ofzo
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan