Archief - Installatie Scythe Mugen II

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

FrederickVanCle

Legacy Member
Is er iemand die toevallig een installation video heeft gemaakt over de Installatie van de Scythe Mugen II ??

Ik vind op internet enkel reviews die weten te zeggen dat het een pain in the ass is.. En dat je het backpannel van je moederbord moet verwijderen en dergelijke...

Ik zou het apprecieren moest iemand mij wat wegwijs kunnen maken on how to start.

Ik heb een ASUS P8P67 PRO moederbord, met een I5 2500K processor.
En hierop moet de Mugen II dus komen..

Hopelijk wat vette uitgebreide en gedetailleerde hulplijnen aub.. Zou niet graag m'n materiaal beschadigen!

Greetz

FrederickVanCle

Legacy Member
Heb al meermaals gelezen dat de handleiding onduidelijk is..
En ja ik heb een 1155 en de rev B
Handleiding is naar mijn ervaring niet zo goed, maar zo ervaren ben ik niet!

Edit: Thanks voor het filmpje, ziet er idd niet zo moeilijk uit..
Is dit de koelpasta die tevinden is in de doos, of koop ik best een andere??

Voor de fan op te zetten, plaats ik tegen de fan op mijn case, of aan de andere kant???

( ik heb een storm scout )

razick_killer

Legacy Member
FrederickVanCle zei:
Heb al meermaals gelezen dat de handleiding onduidelijk is..
En ja ik heb een 1155 en de rev B
Handleiding is naar mijn ervaring niet zo goed, maar zo ervaren ben ik niet!

het filmpje zal dan zeker helpen :)

superbus

Legacy Member
De handleiding is niet zo makkelijk, maar als je er even op focust, dan snap je ook wel hoe het moet. Heb het zelf ook gedaan zonder 'ervaring'. :)

Op de koeler zelf zit een plastiekje dat je eraf doet vlak voor installatie.

666racerke

Legacy Member
ik heb dezelfde koeler,de handleiding is iet wat moeilijk uitgelegd maar zeker geen rocketsience ;-)

is je moederbord nog los of zit deze al geinstalleerd in je case??
makkelijkste is gewoon je moederbord los maken,idd de backpanel weg halen (4vijsjes aan achterzijde van mobo)de bijgeleverde backpanel op je mobo zetten.
de koeler met de bovenzijde (waar de tekening is-zwarte tribal)op een tafel of dergelijke zetten,ja mobo er opleggen(cpu zelf zit toch vast aan je mobo dus no panic) en de vijsjes vast draaien.
voor je fan,afhankelijk van je case en al eerder geinstalleerde fan's,maar beste is dat je de fan naar buiten laat blazen.
het enige dat wel een pain in the ass is is die clipjes van de fan zelf om op het mobo te zetten,nogal fragiel dus voorzichtig dat je ze niet breekt.

de cpu moet je niet kuisen,de koeler doe ik met zo'n usb-stofzuigerke,te vinden bij veel gadget winkels,en een goede dunne stofdoek.

hoop je hiermee te kunnen helpen,en laat maar een pm-ke als er nog iets is.

grts 666racerke.

mdgf

Legacy Member
de cpu moet je niet kuisen
Je zult wel de oude koelpasta willen verwijderen, het is wss dat dat hij bedoelt. Dit kun je met oplosmiddel dat je kunt kopen in een pc shop of isopropylalcohol. Ik heb het zelf een tijdje geleden gedaan met white spirit bij een oude cpu, maar dat loste wat meer op dan de bedoeling was :p, niet doen dus.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan