Archief - Iemand ervaring met Gskill ram latten?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Davion

Legacy Member
t' beste atm is da ge Samsung TCCD-F chips hebt met Brainpower PCB (10Mhz extra)

op AXP/PIV is BH-5 nog steeds iets beter, op A64 is deze TCCD beter en de Hynix'n

nazaar

Legacy Member
latro & gamer

en die tccd-chips ownen zohard omdat ze zeer hoog gaan (ZEER hoog) op relatief lage Vdimm (2.8)

Sacristar

Legacy Member
die gskills gebruiken handpicked (= best of the best) samsung tccd-f chips en dat brainpower pcb.

in een review heb ik gezien dat ze zelfs 20mhz hogere overclock halen met die brainpower equiped latjes. (ocz, pqi, gskill, ondertussen wellicht corsair ook al, die gingen overschakelen).

Cranox

Legacy Member
Gskill op 300 fsb is nog steeds trager dan bh-5 op 265 fsb , sterkste punt is natuurlijk dat tccd chips niet veel voltage nodig hebben .

Father Goose

Legacy Member
nazaar zei:
latro & gamer

en die tccd-chips ownen zohard omdat ze zeer hoog gaan (ZEER hoog) op relatief lage Vdimm (2.8)
Wat is dan eigenlijk het beste qua aankoop, kzou mij ook nieuwe latten willen kopen.
Ofwel ram met die samsung tccd chip op ofwel bh-5 latten (2*256) voor 150euro?

Sacristar

Legacy Member
heb je rechtstreeks bij hen besteld of via een webshop? (if so, welke? :p)

L@TrO

Legacy Member
Ze kunnen lage timings aan hoor ,maar ze overclocken dan gewoon niet goed. (ze draaien
zelfs stabiel op cas 1.5). De beste timings voor tccd chips zijn in mijn ogen 2.5-3-3-7. Maar even reageren op wat cranox zei : 265fsb met bh-5 is mss beter dan 300fsb tccd
in superpi/pifast maar dat is echt niet het geval in 3dmark hoor. Je zal merken dat de timings ni zo veel effect op je score heeft maar bandbrete wel.

Sacristar

Legacy Member
in sandra ook niet. onepagebook heeft denk ik eens vergeleken (of ik, 'k weet het al ni meer) tussen zijn BH-6? 5? aan ~270 en zijn gskill aan ~300 en zijn gskill scoorde beter. op A64 welteverstaan

bollie69

Legacy Member
adata vitessa zijn 1 van de betere geheugens, heb er zelf aangeraakt met stom toeval.

L@TrO

Legacy Member
hmm , die dfi lanparty is precies gemakkelijker stabiel te krijgen dan die msi neo pl van mij. Zijn dat t1 settings? Want dat bordje van mij is allergis aan hoge T1 settings ( boven de 260htt is het gewoon niet te doen, timings maken btw niets uit). Alé ja op t2 gaat em wel hoog ,mja daar ben je niet veel mee... ( cranox had hetzelfde probleem pijns ik).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan