Archief - Iemand ervaring met Cool'n'Quiet ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

WC-Eend

Legacy Member
Ik heb een Athlon 64 geinstalleerd op een ASUS K8V SE Deluxe. Volgens de handleiding ondersteunt dat mobo Cool'n'Quiet dus ik heb alle stappen gevolgd om dat te activeren. Voor zover ik zie, doet heel dat Cool'nQuiet gedoe helemaal niets.

Het enige wat er wel gebeurt is de cooler die automatisch trager gaat draaien als de temperatuur geen goeie 50 graden is. Zodra de temperatuur boven de 55 graden komt, schiet de cooler weer in gang.

Als ik het bijgeleverde programma raadpleeg, dan blijft mijn kloksnelheid op 1800MHz terwijl ik zou verwachten dat die naar 800MHz gaat als de PC idle is.

Iemand een idee?

Davion

Legacy Member
- in BIOS Cool en Quiet aan en ook ACPI2.0 aan zetten
- ASUS Q-Fan UITschakelen
- Driver C&Q installen en in Energie alles op Minimaal gaan zetten..

WC-Eend

Legacy Member
Allemaal gedaan. Behalve die Q-fan, die staat nu aan, maar daarvoor stond die uit en dat maakte geen verschil. Soit, ik zal subiet nog eens proberen zonder Q-fan...

Snakie

Legacy Member
Ik moest bij apparaatbeheer de C&Q driver voor de cpu manueel installeren, want via de exe install file werkte het niet, niet dat hij fouten gaf maar hij dropte maar tot 1.8Ghz

Davion

Legacy Member
jeps idd
Ge moet gewoon apparaatbeheer gaan rechts klikken op CPU, driver bijwerken en dan manueel de driver aanduiden die staat op X:/Drivers/AMD/Dutch/ dacht ik

WC-Eend

Legacy Member
Gelukt, het was inderdaad die driver die ambetant deed.
BTW, Davion, waarom heb jij Q-fan uitgezet? Dat werkt hier perfect. Eerst vond ik het nogal creepy dat die fan gewoon stilvalt maar als het nodig is, schiet die meteen terug in gang.

vinteg

Legacy Member
tot ge die qfan nen tijd in gebruik neemt, dan valt ge int slaap van constant da aan en uitschieten van die fan(of erger ge word zot):D

Davion

Legacy Member
Waarom uit ?, Ik heb geen last van mijne BOXED fan..., en ik heb liever dat mijne CPU tegen een constante 30-32° draait dan dat die op en neer van 30 na 50 vliegt enz..

WC-Eend

Legacy Member
Zit iets in :)
Ik zie wel wat ik doe als ik die een tijdje gebruik...

moloko

Legacy Member
Ik heb een amd 64 2800+ samengesteld en die is idle 26 graden zonder dat de fan draait.Knap.
Nu,als ge de computer opstart krijg je natuurlijk de melding fan failure druk F1.Aja die fan draait nie he.Hoe kun je dit vermijden?In de bios van de asus k8NE-deluxe vind ik niet direct iets.

Canniball

Legacy Member
normaal staat in uw boekske van uw mobo verschillende mogelijkhede van foutmeldinge (kheb zelfde mobo)
moet daar is in zien ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan