Turtle
Legacy Member
Hallo !
Ik heb momenteel een 1156 platform met de i7 860.
Deze is (nog) niet overclocked (maar dus wel in de recente toekomst! tot +/- 3.5 Ghz)
Nu is mijn vraag; is het de moeite om nu over te schakelen naar de i7 875k
juist omdat die unlocked is en dus veel beter te overclocken is.
Uiteraard zal de 875k uiteindelijk een hogere clocksnelheid hebben maar is het het waard om nu een nieuwe te kopen ?
(in review lees ik dat de 875k zonder moeite ongeveer 4.5 Ghz haalt)
Voor of nadelen indien ik wel/niet zou wisselen ?
Voor hoeveel zou ik dan mijn i7 860 nog kunnen doorverkopen? (is van juni vorig jaar)
suggesties of dergelijke zijn altijd welkom !
Alvast bedankt !
Lucas
Andere hardware specs:
Geheugen: 8 Gb OCZ Platinum Dual Channel Kit 7-7-7-19
CPU: Intel Core i7 i7-860 / 2.8 GHz
Mobo: Gigabyte GA-P55M-UD4 - Moederbord - micro ATX - iP55
GPU: HIS 5770 Ice Q5 - Grafische adapter - Radeon HD 5770
SSD: Kingston SSDNow V-Series
CPU-fan: Scythe Mugen 2
Ik gebruik mijn pc vooral voor architecturale doeleinden (grafische programma's zoals AutoCAD, Sketchup, Revit, Photoshop, 3Ds max (renderen), ...)
Ik heb momenteel een 1156 platform met de i7 860.
Deze is (nog) niet overclocked (maar dus wel in de recente toekomst! tot +/- 3.5 Ghz)
Nu is mijn vraag; is het de moeite om nu over te schakelen naar de i7 875k
juist omdat die unlocked is en dus veel beter te overclocken is.
Uiteraard zal de 875k uiteindelijk een hogere clocksnelheid hebben maar is het het waard om nu een nieuwe te kopen ?
(in review lees ik dat de 875k zonder moeite ongeveer 4.5 Ghz haalt)
Voor of nadelen indien ik wel/niet zou wisselen ?
Voor hoeveel zou ik dan mijn i7 860 nog kunnen doorverkopen? (is van juni vorig jaar)
suggesties of dergelijke zijn altijd welkom !
Alvast bedankt !
Lucas
Andere hardware specs:
Geheugen: 8 Gb OCZ Platinum Dual Channel Kit 7-7-7-19
CPU: Intel Core i7 i7-860 / 2.8 GHz
Mobo: Gigabyte GA-P55M-UD4 - Moederbord - micro ATX - iP55
GPU: HIS 5770 Ice Q5 - Grafische adapter - Radeon HD 5770
SSD: Kingston SSDNow V-Series
CPU-fan: Scythe Mugen 2
Ik gebruik mijn pc vooral voor architecturale doeleinden (grafische programma's zoals AutoCAD, Sketchup, Revit, Photoshop, 3Ds max (renderen), ...)