Archief - Hulp nodig! Laptop scherm draait vaak door / schakelt uit

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

teamg

Legacy Member
Hey

graag had mijn nonkel hulp gehad voor het volgende.

Hij is de eigenaar van een HP EliteBook 8730w. Voor de prijs die hij hiervoor betaald (in de tijd nog iets meer dan 1500 euro) heeft hij slechts weinig goeds gehad naar mijn mening. In het begin deed de laptop raar toen er filmpjes werden afgespeeld. De PC specialist waar hij de laptop aangekocht had, stak het toen op de geluidskaart. Waarschijnlijk terecht.

Sinds enkele maanden is het probleem alleen maar erger geworden. Wanneer hij oftewel op internet surft of op Skype zit (noodzakelijk aangezien hij vaak moet telefoneren naar Colombia) krijgt hij het volgende. Het scherm wordt maar voor één achtste zichtbaar; de andere 7/8ste wordt wit met zwarte inktvlekken. Na enkele ogenblikken (lees:vaak minuten) wachten wordt het dan oftewel plots weer normaal, of springt het op een zwart scherm waar geen verbetering in komt en hij dus zijn laptop moet heropstarten. Bij het heropstarten heeft zijn laptop dan wel weer normaal beeld. Ik geef nu maar slechts één van de voorbeelden die ik zelf heb kunnen zien, hij heeft me er namelijk van overtuigd dat het soms nog erger kan.

Qua besturingssysteem gaat het hier om een Windows Vista Business die gedowngraded is naar XP Professional. Garantie heeft hij nooit gebruikt van gemaakt omdat hij zijn laptop niet langer dan enkele dagen kan missen (wordt dagelijks gebruikt in zijn bedrijf). Zoals reeds vermeld is het een HP EliteBook 8730w.

Ik kan met computers overweg en ben bereid om hem bij te staan in het oplossen van dit probleem. Graag had ik van jullie geweten of iemand gelijkaardige problemen heeft gehad of weet hoe je dit op kan lossen? Alle hulp is welkom, garantie is helaas geen optie meer.

Verdere vragen die kunnen helpen het probleem te vinden hoor ik graag van jullie. Ik doe mijn best om zo snel mogelijk een antwoord achter te laten.

Bedankt alvast!

Basil Fawlty

Legacy Member
Om die reden kan je bij zakelijke laptops best wat extra garantie nemen om problemen bij uitval te voorkomen ;)

Wellicht is er iets mis met de grafische kaart. Het kan te wijten zijn aan software (drivers, BIOS), maar evengoed aan de hardware (oververhitting, defecte hardware). Begin dus eens met de drivers en het BIOS up te daten.

teamg

Legacy Member
Bedankt voor de uitleg! Hopelijk ligt het inderdaad daaraan...

Ik laat iets weten als het al dan niet gelukt is.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan