Archief - hulp met printersharing

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bengie

Legacy Member
Ik heb hulp nodig voor het volgende probleem....

Ik zit met 2 pc's, met elkaar verbonden via een router/modem en op één pc hangt nix van randapparatuur en op de andere wel (printer en scanner).
Nu zou ik graag toch met die ene pc ook mijn printer en desnoods ook mijn scanner willen gebruiken. die zijn via USB en hebben geen netwerkkaartje om bvb via mijn router te werken.

Bestaat er nu zoiets als een soort USB-hubje waaraan je je twee pc's hangt en je printer zodat je vanop elke pc die printer kunt gebruiken? of gaat dit met elk standaard USB hubje dat je in de pc-winkel vindt

Alvast bedankt
b.

|3lack Hawk

Legacy Member
omg, tis vele simpeler als da ze, ge hangt gewoon printer aan 1e pc, installeert alles, deelt die printer (config.scherm, printers, rechtermuisknop, delen...) dan kunt ge gewoon printe over et netwerk (pc waar printer aanhangt moet wel opstaan) kosteloos, aangezien ge al netwerk hebt
printserver kopen: gewoon klein bakske da ge aant netwerk hangt en waar ge uw printer aan kunt hange, kunne alle pc's op het netwerk naar printen (+- 50€

JackF

Legacy Member
Het meest gemakkelijke is een printserverke (usb of pararlel)aan de router hangen. Kost 59 €

Bengie

Legacy Member
|3lack Hawk zei:
omg, tis vele simpeler als da ze, ge hangt gewoon printer aan 1e pc, installeert alles, deelt die printer (config.scherm, printers, rechtermuisknop, delen...) dan kunt ge gewoon printe over et netwerk (pc waar printer aanhangt moet wel opstaan) kosteloos, aangezien ge al netwerk hebt
printserver kopen: gewoon klein bakske da ge aant netwerk hangt en waar ge uw printer aan kunt hange, kunne alle pc's op het netwerk naar printen (+- 50€

das nu net het probleem ik wil ni dak diene andere pc MOET opzetten om te kunnen printen.

K zal ies uitkijken nor da printserverke dinges

ty guys

Exit

Legacy Member
delen of printserver.
voor scanner gaat dit NIET, maar er stond hier tijdje terug zelfde vraag, toen was er iets opgekomen als een usb switch om printer over 2 pc's te delen, als ge er zo dan 2 hebt kunt ge da voor scanner en printer gebruiken
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan