Archief - hoger VCore dan max in bios ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Cryp

Legacy Member
Kan ik mijne VCore nog hoger krijge dan het max dak in bios kan instelle
Heb nu 1.750
Maar cpu cracht na 30-40 sec 2*toast temp 46° dus daar kan ni aan ligge
Met oude koelier heb ik op 2000mhz 65 en geen crash
Kan ik da mee software nog verhoge die Vcore
al ist maar naar 1.770-1.780

Puijken

Legacy Member
Begin es met te zeggen welk moederbord ge hebt ? U moederbord ondersteunt toch 200 Mhz fsb ? Anders kan instabiliteit daar aan ligge... ik ben in den tijd met men KT400 (fsb 166 max) ook maar ergens tot 180 Mhz geraakt... kvin d ge nogal veel volt nodig hebt om die cpu zo hoog te doen draiien..

Cryp

Legacy Member
ti idd ne kt 400 :x
dus meoderbord zit op zen gat :x
kga is zien oeveel abit nf2 kost

Puijken

Legacy Member
Dan zit hoogstwaarschijnlijk al u moederbord op zen gat... want praktisch (niet altijd zeker eh ;)) alle Barton 2500+'s doen 2200 Mhz ( = 3200+) zonder de vcore te verhogen... dus da gij al zoveel vcore nodig hebt voor al 2100 Mhz lijkt mij wel tamelijk raar...

Nen NF7 kost ni zo overdreven veel meer... minder dan 100€ iig... kanner ni direct meer nen prijs opzetten... ge kunt ook altijd nen 2de handse kopen...

Cryp

Legacy Member
idd
kga zien voor nf2
maar heb nu andere kostn R9600 eeft it begeven :(

walvis

Legacy Member
Puijken zei:
Dan zit hoogstwaarschijnlijk al u moederbord op zen gat... want praktisch (niet altijd zeker eh ;)) alle Barton 2500+'s doen 2200 Mhz ( = 3200+) zonder de vcore te verhogen... dus da gij al zoveel vcore nodig hebt voor al 2100 Mhz lijkt mij wel tamelijk raar...

Nen NF7 kost ni zo overdreven veel meer... minder dan 100€ iig... kanner ni direct meer nen prijs opzetten... ge kunt ook altijd nen 2de handse kopen...
mijn barton geraakt nogthans niet op 200 fsb op default voltage ze.
hij draait nu op 2100 mhz (200 x 10.5)op 1.7 volt denk ik. indien ik op mp11 wil booten crasht hem.
maar inderdaad via kt400 chips geraken niet zo hoog als nforce2-kes.
waarschijnlijk ligt het probleem ook bij u pci/agp frequentie die te hoog wordt.

Cryp

Legacy Member
walvis zei:
mijn barton geraakt nogthans niet op 200 fsb op default voltage ze.
hij draait nu op 2100 mhz (200 x 10.5)op 1.7 volt denk ik. indien ik op mp11 wil booten crasht hem.
maar inderdaad via kt400 chips geraken niet zo hoog als nforce2-kes.
waarschijnlijk ligt het probleem ook bij u pci/agp frequentie die te hoog wordt.
Kunde da afzette of lockn da die niet omhoog gaan

walvis

Legacy Member
bij een kt400 gaat dit niet.
dit is wel mogelijk bij nforce mobo-s (sommige moederborden laten zelfs toe om de frequentie van u agp kaart en u pci kaarten in te stellen.)
wat bij jouw systeem zo kunnen helpen is om je multiplier(indien mogelijk deze te verzetten natuurlijk) omlaag zetten en proberen naar fsb 180 te gaan oid.
om een amd XP te oc ben je het best dat je een degelijk nforce 2 mobo koopt.(dual channel geeft je dan ook een degelijke prestatiewinst)

Puijken

Legacy Member
walvis zei:
mijn barton geraakt nogthans niet op 200 fsb op default voltage ze.
hij draait nu op 2100 mhz (200 x 10.5)op 1.7 volt denk ik. indien ik op mp11 wil booten crasht hem.
maar inderdaad via kt400 chips geraken niet zo hoog als nforce2-kes.
waarschijnlijk ligt het probleem ook bij u pci/agp frequentie die te hoog wordt.

Kzeg ook ni da da altijd lukt eh :p
Maar veel deden da in den tijd wel... :p
Net zoals nu veel Winchesters 2600Mhz doen op stock voltage... ze doen et ni allemaal, maar sommige gewoon wel ;)

nazaar

Legacy Member
is de classic nf7-s rev2.0 eigenlijk nog te koop ? Ik dacht dat die stop gezet waren en dat de AN7 de opvolger was.

Straks zit ik hier met een museumstuk te spelen :woohoo:

Slayerbe

Legacy Member
kvind die ook nergens meer
mja koop er dan 1tje 2ehands zalige mobokes :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan