Archief - Hoeveel graden minder door goeie cooler?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Int3x0r

Legacy Member
Hoi, aangezien niemand antwoordde op mijn vorige post, ben ik zelf maar op zoek gegaan en nu blijkt dat mijn cpu idd rond de 48° draait idle.

Het is een P4E 3Ghz HyperThreading en die kunnen idd wat warmer worden.

Nu is mijn vraag:

mijn cooler maakt me gek van het lawaai wanneer ik game. Ik zoek dus een goeie cooler, die vooral ook stiller is (wat niet zo moeilijk is gezien de windturbine die ik nu heb). Hoeveel graden zou ik daardoor minder hebben dan mijn huidige??

Thx

Davion

Legacy Member
Zeg ook wat u mobo is (ge zou het beter in u sig zetten ipv die bullshit), mss kunde der nne Thermalright XP-120 op zetten..

gapstar

Legacy Member
Koop u ne Zalman koeler ! Helemaal van koper, mja uw casefan kan ook veel lawaai maken net zoals die op je grafishe kaart.
Maar soms geeft het moederbord de temperatuur helemaal niet goed weer hoor .

ComputerVISTA

Legacy Member
Ik heb dezelfde cpu als de TS en ik hoe mijn cpu stock tussen de 27 en 30 graden met een zalman cnp 7700 cu.

Ze zijn vrij stil maar als je het moet instaleren op een 478 socket is het om te rotten. Je oet volledig blind werken want je ziet niet meer wat je doet omdat heel dat koper geval over die socket komt:D

Hij is echt niet leuk om te instaleren op 478 maar eens hij erop staat doet hij wel 100% zen werk.


Wel zou ik niet aanraden je pc vertikaal te zetten of koop zen ietje kleiner broertje de zalman cnp 7000 cu die weegt "maar" 775 gram ipv 950

emielvdw

Legacy Member
mijn cpu (3ghz northwood met HT) draait idle op een 31 graden met een gwone cooler, geen merk.-
stressed gaat em naar de 45-48 graden.
Ne prescott draait normaal wa warmer...
die zalmans 7700 in koper zijn idd wel goeie dingen.

ComputerVISTA

Legacy Member
Ja ik zat vroeger ook met nortwood en die hield ik met een zalman 7000 iets boven de 20 graden en die prescot loopt met een iets grotere koeling een kleine 7 a 10 graden meer (27 a 30 idle)

saaner

Legacy Member
computer xp zei:
Ik heb dezelfde cpu als de TS en ik hoe mijn cpu stock tussen de 27 en 30 graden met een zalman cnp 7700 cu.

Ze zijn vrij stil maar als je het moet instaleren op een 478 socket is het om te rotten. Je oet volledig blind werken want je ziet niet meer wat je doet omdat heel dat koper geval over die socket komt:D

Hij is echt niet leuk om te instaleren op 478 maar eens hij erop staat doet hij wel 100% zen werk.


Wel zou ik niet aanraden je pc vertikaal te zetten of koop zen ietje kleiner broertje de zalman cnp 7000 cu die weegt "maar" 775 gram ipv 950

waarom
:wtf:
het gaat toch niet gewoon afbreken

ComputerVISTA

Legacy Member
wel de houder van een 478 socket zou maar echt verzekerd zijn tot 400 gram. maar je gaat er dan plots bijna 1 kilogram aan hangen.

Ik zou niet graag hebben dat dat ding breekt en los op men 3d kaart stuikt ;) liever geen risiko nemen.

ComputerVISTA

Legacy Member
775 ken ik zelf niet k'heb nog geen pc geacembleerd met die socket maar met 939 hangt die koeling direkt op je moederbord ipv aan een plastic frame en dat vertrouw ik meer.

Hiapoe

Legacy Member
Hoe kunt ge da zien, de temp. van uw pc? Kheb geen zin om te googelen :p

emielvdw

Legacy Member
in uw bios kunde da zien of met progjes zoals aida32 en everest.

ComputerVISTA

Legacy Member
Hoe kunt ge da zien, de temp. van uw pc? Kheb geen zin om te googelen


Ik had u met plezier een stuk of 5 progs opgenoemd maar wegens deze uitspraak dus niet!!!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan