Archief - hoe CPU fan installeren?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

deadlyjoker

Legacy Member
hoi ik men eigen pc in mekaar gezet met een cooler master 690 advanced en intel i7 2600k met een scgyte mugen 3 cpu cooler nu was men vraag met ik de ventilator van de cooler het beste voor de blok lucht laten aanzuigen en koele lucht door de blok sturen en vanachter terug laten uitblazen of de ventilator achter de blok zetten en lucht eerst door de block laten aanzuigen en zo weg laten blazen? wat is het beste ??? grtz mike :help::help:

Musk

Legacy Member
stap 1: Gebruik de edit-knop


stap 2: Verander die onverstaanbare wartaal in constructieve zinnen. (Cfr. Leestekens)

stap 3: Er zal hulp geboden worden.



Maar om je dan toch maar vooruit te helpen: Je cpu-koeler kan maar op 1 manier bevestigd worden. Je hebt helemaal geen keuze om je heatsinks van voor of vanachter te zetten. Het vlakke deel moet je CPU raken (ism koelpasta)


http://lmgtfy.com/?q=how+to+install+scythe+mugen+3+youtube

deadlyjoker

Legacy Member
jahoor dat weet ik dat i op 1manier kan bevestigd worden,dat is al gedaan met koelpasta.
Mijn vraag is,aan welke kant moet ik de ventilator op het koelblok installeren?
-aan de kant van waar het ddr3 geheugen zit en zo de lucht aanzuigen en over het koelblok laten blazen naar de achterkant.
Ofwel de ventilator aan de achterkant van het koelblok installeren(de kant waar de ventilator achteraan zit,enzo lucht over de koelblok aanzuigen en zo naar buiten blazen? weet ni hoe ik nog duidelijker kan zijn???

ik heb een asus p68 pro moederbord btw

Psy

Legacy Member
beste is blazen langs de kant van je ram, dat het dus door de koelblock blaast & zo uit je kast.
maar meestal zijn die koelers zodanig groot dat je ram geblokkeerd word & dat het moeilijk word om hem aan die zijde te installeren, dan kan je eventueel nog (zoals in mijn geval) de fan laten 'zuigen' en hem aan de andere kant te bevestigen.

komt erop neer dat wat je ook doet, zorg ervoor dat de lucht naar de achterkant van je case geblazen word, zodat de fan aan de achterkant van je case die lucht dan naar buiten blaast.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan