Archief - Hifi boxen aansluiten op pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

aikrez

Legacy Member
Voor het volgende:
Er zijn dus 2 boxen (met elk een rood/zwarte draad zonder fiche) van een hifi systeem.
De bedoeling is om de boxen rechtstreeks aan te sluiten op de pc via een 3.5mm jack.
Ik dacht om aan elke kabel (4 int totaal) een cinch stekker te hangen en via deze kabel + 3.5mm jack splitter te verbinden met de pc.
Is dit een correcte/efficiënte oplossing? (beperkte kennis van audio ;))

jm188

Legacy Member
daar moet nog een versterker tussen denk ik, anders gaat het maar heel stil zijn

Mr. Humphries

Legacy Member
Idd, er moet nog een versterker tussen, anders gaat er niet veel geluid uit komen :).

Exit

Legacy Member
zal geluid zijn maar niet optimaal voor de pc en de boxen
=> versterker nodig (die de boxen correct kan aansturen, wattage + ohm waarde)

T-T

Legacy Member
sluit u boxen zeker niet rechtstreeks aan u geluidskaart via minijack, of u sound kaart/onboard kan nog naar de vaantjes geraken...

tenzei er een amplifier ic onboard is, vroeger had ik toch nog zo'n kaart, geen idee of da nu nog bestaat ? (heb ik trouwens nog liggen, dacht dat da 2x2.5watt was :p)

GEE

Legacy Member
T-T zei:
sluit u boxen zeker niet rechtstreeks aan u geluidskaart via minijack, of u sound kaart/onboard kan nog naar de vaantjes geraken...

tenzei er een amplifier ic onboard is, vroeger had ik toch nog zo'n kaart, geen idee of da nu nog bestaat ? (heb ik trouwens nog liggen, dacht dat da 2x2.5watt was :p)

Dat was in de goeien ouwen tijd dat je passieve speakers aan een geluidskaart hing (mijn grote hifi boxen hebben nog rechtstreeks aan mijn compaq gehangen).
Nu kan je beter als je een hifi hebt met een SPDIF ingang, je pc op deze manier aansluiten, overdracht is volledig digitaal (en meerkanaals mocht je versterker een surround zijn, afhankelijk van de bron), kan via optisch of coaxial kabel zijn (afhankelijk van je geluidskaart).
En anders is de line out/speaker out (passief) ook goed, nadeel is dat deze ook meestal variabel is, dus luid genoeg uitsturen om niet teveel ruis op te trekken op je hifi.

aikrez

Legacy Member
Bedankt voor het advies. Ze hebben besloten om toch maar een nieuwe stereo te kopen aangezien ze binnen x tijd verbouwen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan