Archief - help?!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

mystikal^

Legacy Member
wil iemand es uitleggen wa oc'en feitlijk just is..gowja ik weet da wel da da me kloksnelheden enzo is...en al van gelezn , maar eigleijk weet ik er niet zo eelvaal van , zou et graag leren ...en er meer over willen weten , kan iemand me es basisbegrippen uitleggen?

tnx yo

troid

Legacy Member
CranoX heeft daar een mooie sticky gemaakt waar alles instaat

mystikal^

Legacy Member
a k gvonne lool
zeg
Indien je de FSB of multiplier te hoog zou zetten en je PC niet meer opstart dan kan je via de clear Cmos jumper, vaak gelokaliseerd vlak bij de batterij op het moederbord automatisch terug te keren naar hun standaard instellingen.
waar zit die cmos jumper? iemand pic daarvan?:s:$

troid

Legacy Member
mystikal^ zei:
a k gvonne lool
zeg
Indien je de FSB of multiplier te hoog zou zetten en je PC niet meer opstart dan kan je via de clear Cmos jumper, vaak gelokaliseerd vlak bij de batterij op het moederbord automatisch terug te keren naar hun standaard instellingen.
waar zit die cmos jumper? iemand pic daarvan?:s:$
Welk moederbord heb je?

Massman

Legacy Member
kt4v-L ?

daar zitem tussen de 2 pci-sloten boven de onderste (dus niet de onderste, maar die 2 erboven :)

mystikal^

Legacy Member
isda zoon bolleke (groen / wit) mor (|) zo staand ipv (--) zo?

troid

Legacy Member
idd, en normaal staat dat ook in uw handleiding van het moederbord waar die staat.

walvis

Legacy Member
http://www.geizhals.at/img/pix/58032.jpg
op de foto links van u 2de pci slot van onderdaan te beginnen.
daar hebde da jumperke
en da staat ook uitgelegd in de handleiding.(deze kunde downloaden van de site van msi)
ma mijn mening is eerst toch wat meer te gaan lezen en zoeken van uw hardware voor ge aan oc begint.
iedereen moet ergens beginnen (da weten we allemaal) ma we willen u hier wel volgende week niet zien afkomen van oc en nu pc kapot of zo
daarmee .
het beste leer je door een pc te nemen waarvan je ofwel alles mag kapot doen omdat je toch gewoon een andere pc hebt staan om op te werken . of een pc te nemen waarvan je binnen een week alles van hardware kan veranderen(en het budget er voor hebt). ikzelf reken mij bij de eerste groep en heb gelukkig nog niet veel kapot gedaan(een voeding en cdrw met verkeerd flashen.) al de rest kunnne maken.
ma doe het aub niet als dit je enige pc is om op te werken

mystikal^

Legacy Member
neen was ook niet van plan om zwaar t o'cen z , mor ik las die sticky , enja ik wou er meer over leren , en was nog maar 2 alineas ver ofzo , en was al niet meer mee dsja vroeg ik et ma ff :) zo weet ik nu ook weer wa da is hé ...:)tis gewoon uit interesse...maar zal et zelf nie egt doen ... precies zoals meeste sterkundigen geen astronaut aikonaut of kosmonaut ofzo worden é wink wink ;)

mystikal^

Legacy Member
nuja ben door , ff gon eten bij overgbuur :bah: , morja tis nieuwjaar gweest é die mensen mogen ook es iet emme : lol en dan naar tjeugdhuis waar ik woon , ik en n maat vanmij kregen 400€voor om 5 gezelschapsspelen t gaan , een ps2 bakske(tvorig was kpot) ds wadde 2de nodig ;) lol , en 3 ps 2 games
we ebben : nieuywa worm, n fu tennisspel , en get on the mic das zo n spel dagge moe rappen in u micro , en g moet proberen van uit d gettoos naar d podiums t gaan :) moeilijk , mor extremely funny :d:d bye

thunderhawk

Legacy Member
ja , idd , op dit forum moet ge uw levensverhaal vertellen. Wa gaat ge morgen doen? :help:

slijpschijf

Legacy Member
mystikal^ zei:
nuja ben door , ff gon eten bij overgbuur :bah: , morja tis nieuwjaar gweest é die mensen mogen ook es iet emme : lol en dan naar tjeugdhuis waar ik woon , ik en n maat vanmij kregen 400€voor om 5 gezelschapsspelen t gaan , een ps2 bakske(tvorig was kpot) ds wadde 2de nodig ;) lol , en 3 ps 2 games
we ebben : nieuywa worm, n fu tennisspel , en get on the mic das zo n spel dagge moe rappen in u micro , en g moet proberen van uit d gettoos naar d podiums t gaan :) moeilijk , mor extremely funny :d:d bye

zwam is onderaan! :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan