Archief - help video card

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

laloo

Legacy Member
hallo
ik heb paar vraagen ik sta op het punt om mijn pc zelf te maken
maar heb een vraag over crosfire
dit is mijn moederbort : ASUS P8Z68-V PRO

en dit is de video card : EVGA GeForce GTX560Ti SuperClocked
link van video card klik hier

nu mijn vragen
1 kan ik deze video card in crosfire zetten?
2. is het erg als ik BV vandaag deze video card koop en al gebruik
en dan volgend jaar mijn 2de voor dan in crosfire te zetten?
(BTW ik ken er niet zoo veel van :help: )

T-T

Legacy Member
nvidia kan je niet in crossfire zetten, maar wel in SLI, crossfire is voor ati/amd kaarten

die kaart van jou ondersteund dus SLI en is mogelijk om aan een 2de GTX560 kaart te hangen, u moederbord ondersteund ook SLI, dus het is zeker mogelijk.

maar waarom zou je pas volgendjaar SLI gebruiken als ik vragen mag ?

razick_killer

Legacy Member
laloo zei:
hallo
ik heb paar vraagen ik sta op het punt om mijn pc zelf te maken
maar heb een vraag over crosfire
dit is mijn moederbort : ASUS P8Z68-V PRO

en dit is de video card : EVGA GeForce GTX560Ti SuperClocked
link van video card klik hier

nu mijn vragen
1 kan ik deze video card in crosfire zetten?
2. is het erg als ik BV vandaag deze video card koop en al gebruik
en dan volgend jaar mijn 2de voor dan in crosfire te zetten?
(BTW ik ken er niet zoo veel van :help: )

1. neen deze kaart kan je niet in CROSFIRE zetten omdat het een kaart is van nvidia... die kaarten zet je in SLI(hou hier dus rekening mee als je een moederbord koopt!!)nu meestal kunnen de nieuwe mobo's zowel cros als sli tegenwoordig :) (crosfire is voor ati kaartjes)
2.neen zolang de kaart het zelfde type is(560 gtx in jouw geval) kan je die in een SLI verbinding zetten bouw datum doet er niet toe voor zover ik weet.
is het een "speciale editie" (die gwn wa sneller draait) dan past uw pc da automatisch aan!

3. al doende leerde ;)

edit:T-T was mij voor :p

laloo

Legacy Member
gwn heb niet genoeg geld
maar wat is SLI dan is dat beetje het zelfde of niet? oO
THX

razick_killer

Legacy Member
laloo zei:
gwn heb noet genoeg geld
maar wat is SLI dan is dat beetje het zelfde of niet? oO

de installatie is net hetzelfde, word verbonden met een connector.
alleen de manier waarop sli werkt is anders dan crosfire maar daarvoor zou je best eens je beste vriend google boven halen:D

laloo

Legacy Member
wel dat is het probleem google is mijn vriend niet phu xD
iemand info wat het versil is?

laloo

Legacy Member
OKE ik denk (wat zij zeggen)
dat crosfire sneler is dan sli oO
(schit)
en alleen ATI is met crosfire
dus moet ik ATI video card kopen
maar welke
Of zou ik tog bij mijn video card blijven de EVGA GeForce GTX560Ti SuperClocked ?
(als iemand een even goed video card van ATI weet en ongeveer de zelfde prijs laat me het weten )

T-T

Legacy Member
ik vrees dat je moederbord geen crossfire ondersteund, als ik goe gelezen heb ;)
youre stuck with nvidia, wat SLI betreft toch, singlecard ati is geen probleem maar dat is u bedoeling ook niet wss :)

//edit, sry had dus toch ni goe gelezen :p "Quad-GPU SLI and Quad-GPU CrossFireX Support! ", ondersteund dus beide

goeie ati kaarten zijn bv de HD6950/6970, toch zeker voor z'n geld ;)

mdgf

Legacy Member
Je moederbord kan zowel SLI als CF (of ook 3 kaarten) aan, maak wel dat je voeding sterk genoeg is.

bluetorch002

Legacy Member
schit zeg, gelukig dat je het hier effe vraagd, anders hat je een moeterbort gekocht van crosfijer ipv eselie ....

T-T

Legacy Member
deze voeding heeft 2 x 6+2-polige pci-e kabels, tegenwoordig bij highend kaarten worden 4 x 6+2-polige kabels vereist voor je voeding, bv een hd6950 heeft een 6 en 8(6+2) pin stroomkabel nodig, http://techreport.com/r.x/psus-0907/pcie-connectors.jpg zoiets, dus ge kunt maar 1 zo'n kaart aansluiten aan je voeding.

en ben ook niet echt fan van cooler master :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan