Archief - Help met luie/overhitte PC

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

deso

Legacy Member
Hallo allemaal,


Voor mijne nieuwjaar heb ik een nieuwe PC gekocht :-)
Die heb ik sinds vorige week samengestoken en werkt goed.

Ik heb echter 1 probleem: hij wordt redelijk luid na wat gamen.
En daarmee bedoel ik eigenlijk zeer luid.
Omdat ik mijn oude PC wilde achterlaten voor mijn ouders zijn een paar stukken gewisseld tussen de twee computers.

Het feit is dat ik 90% zeker ben dat het de PSU is die te warm wordt, de rest van alle fans heb ik al getest (eventjes de fan met mijn vinger stoppen).
Ik vind het alleen zeer vreemd aangezien in mijn vorige computer dezelfde PSU zat en toen ook "zware" hardware moest poweren, en zich ook op dezelfde plaats in de kast bevond, en toen was hij nooit luid.

vorige computer:
AMD X4 995 BE
4GB DDR2 ram
Asrock mobo
véél harde schijven
Cooler master Sileo 500
Corsair TX750 Watt PSU

nieuwe computer:
I7 950
Thermaltake ISGC 300 CPU cooler
6GB 1600 DDR3
Asus Sabertooth X58
Palit NVIDIA GTX 570
1 x 120GB SSD
1 x 750GB HDD
1 x 1TB HDD
1 x 2TB HDD
Antec Sonata 3 case
Corsair TX750 Watt PSU

Ergens zie ik het probleem wel: zowel de warme lucht van de CPU alsook die van de GPU stijgen en gaan rechtstreeks naar de PSU, die te warm wordt en zichzelf probeert te koelen => noise.

Wanneer ik het zijpaneel van de kast afhaal wordt er een pak minder gelid gemaakt, maar dat kan ik toch niet zo laten....

Ik veronderstel dat 750Watt meer dan genoeg is om zo'n systeem te trekken?
Heeft iemand opmerkingen of tips voor dit probleem op te lossen?
Denken jullie dat een nieuwe PC kast (een waarvan de voeding beneden ligt) de oplossing zou kunnen zijn?
tips, c&c more than welcome!


Bedankt op voorhand voor ale reacties!

_Splendid_

Legacy Member
Lijkt mss stom maar een extra fan in je zijpaneel om je warme lucht eruit te gooien zodat het niet meet tot boven stijgt?

deso

Legacy Member
had ik ook gedacht, maar mijn zijpaneel heeft gen perforaties voor een fan aan te hangen...

mdgf

Legacy Member
Nog een reden om een case te kopen met bottom-mounted psu (waarom zo'n dure pc en dan zo'n goedkope case?).

^ge kunt er altijd nog een gat bij snijden hé.

Waren er soms ook niet wat problemen met bepaalde Corsair TX750 PSU's, ik meen me daar iets van te herinneren (na release ineens zonder waarschuwing goekopere onderdelen erinsteken ofzo), maar vindt er niks van terug dus zal het me wel verbeelden.

_Splendid_

Legacy Member
Is niet moeilijk om zelf een gat te maken hoor :) ,kijk maar op youtube ofzo. Met een goede klokboor is dat zo gedaan.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan