Archief - HDD problemen na install win 7

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

MinM

Legacy Member
Mensen ik zit met een merkwaardig probleem.

Omdat men windows 7 niet meer zo vlot liep als in het begin en defragmenteren niet meer hielp dacht ik voer format uit. Deze format verliep vlekkeloos en installeer alle drivers.


Echter toen ik andere harde schijven wou benaderen gaf hij een error op volgende 3 letter path's namelijk G: K: & L:
vermelding: deze schijf is niet toegankelijk omdat u geen rechten heeft of deze is mogelijk beschadigd.

Echter bij het aanklikken van deze path's krijg ik de windows checkdisk vermelding en zal deze gebeuren bij volgende reboot.

Ik reboot en bv K: en G: zijn toegankelijk en bepaalde submappen dan weer niet. L: nog steeds zelfde vermelding + terug checkdisk vermelding.
Als ik dan terug reboot kan ik weer niet op K: maar wel op L:

Ik heb deze schijf via HDtune getest op sectoren en dergelijke en deze staan allemaal int groen dus daar is echter geen probleem. Nieuwe sata kabel gestoken zelfde probleem.

Google is er weinig terug te vinden over dit of ik gebruik de verkeerde keywords dat kan ook uiteraard :p , het feit is dat dit lastig is omdat K: mijn itunes schijf is en al men aangekochte muziek daar in zit + ettelijke gigs aan podcasts. Aangekochte muziek is zeer moeilijk te retrieve via itunes want zij behandelen u daar alsof je je cd verloren hebt. Een groot deel staat nu wel op men iphone maar niet alles uiteraard.


BACKUP maken van die hele harde schijf lukt niet omdat windwos backup fout meldingen krijgt dat deze schijf of submappen niet toegankelijk zijn en ik geen rechten heb. Heb acronis 10 geprobeerd deze geeft dezelfde errors.

Met de andere schijven heb ik geen probleem.


Heb in totaal 12T aan schijven en alleen met deze schijf heb ik dit merkwaardig probleem.

Exit

Legacy Member
zoals de melding aangeeft
mss eerder eens in de richting van de rechten gaan kijken.

eigenschappen van de schijf - beveiliging tab - uw gebruiker toevoegen
mogelijks moet in mapopties eenvoudig delen uitstaan of/en moet je via veilige modus gaan om dat aan te kunnen passen

MinM

Legacy Member
oke dank je zal zien of het werkt mijn username stond er al in en heb bij alle gebruikers alles aangevinkt

werkt mag geclosed worden, ik wist dat het iet stom ging zijn
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan