Archief - hdd probleem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

666racerke

Legacy Member
ik heb dus een samsung hdd 2tb hd204ui

vorige week in de pc gestoken,na wat zoeken gevonden en werkte.
nu sinds gisteren,kan ik die hdd niet meer openen,er komt telkens op deze schijf formateren,als ik dit doe,komt er op het einde formatteren niet voltooid:doh:
in de bios zie ik hem wel staan alsook in deze computer , maar kan er dus nix mee doen.

iemand een oplossing,of hulp altijd welkom :niceone:

btw,os = win xp 32-bit

mdgf

Legacy Member
Wat voor filesystem staat er op volgens schijfbeheer (configuratiescherm => systeembeheer => schijfbeheer) .

666racerke

Legacy Member
momenteel staat er nix bij bestandsysteem,ik ben nu nog eens aan het proberen formateren in de hoop dat het lukt maar staat al een 15min.op 4% dus vrees ervoor

mdgf

Legacy Member
Bekijk het dan eens met partitioneringssoftware en herformatteer van daaruit ipv met de windows tool.
:Gparted downloaden, de iso branden op cd of usb en dan daarvan booten.
Op windows xp kan je ook nog partition magic gebruiken, maar dat is betalend.

666racerke

Legacy Member
owke zal die gparted downloaden,kan dit ook via deamon tools openen zeker?

mdgf

Legacy Member
Neen, het is een apart besturingssysteem (op de linux kernel gebouwd dacht ik) die buiten windows om opereert, je zou ook een live cd van bv ubuntu kunnen gebruiken, daar staat ook wel gparted op, maar dat zal veel groter zijn. De cd opstarten van in windows zal niet lukken.

666racerke

Legacy Member
ok,dit is al wat ingewikkelder voor me.
ik kan die gparted dus niet zo maar downloaden en openen?
ik heb geen linux of ubuntu,is er een andere oplossing??


ik heb nu Free Partition Software - MiniTool Partition Wizard Home Edition
gevonden,zou het met dit werken???

666racerke

Legacy Member
ok ik heb die minitool partition wizard gedownload,bij die samsung staat er dus bad disk en ik kan er niks aan doen,de andere kleine 180gb kan ik formateren en al wat ik wil maar die 2tb niks wat kan dit zijn??
vorige week werkte die wel,het enige wat ik er heb opgezet is ship simulator (spel) voor de rest totaal niks.

mdgf

Legacy Member
Je moet geen linux hebben, gewoon een lege cd, de iso daarop branden met een brandprogramma die dat kan (bv. nero), die cd insteken en je pc opnieuw opstarten (maken dat hij eerst boot van cd voor je harde schijf).

En neen je kan het niet zomaar openen, want het is een besturingssysteem (maar een heel minimalistische die je enkel kan gebruiken als partitiemanager), geen windowsprogramma.

Er zijn zeker nog andere programmas, maar ik heb enkel ervaring met gparted, partition magic en KDE partition manager (linux only).

666racerke

Legacy Member
en goe doe je dat booten vanaf die cd voor hdd???denk in je bios dan??

Exit

Legacy Member
als bios goed staat (ingesteld) zal dat van zelf gaan.
meeste recente biossen zoeken eerst naar cd's, dan de hdd, dus als de cd bootable is wordt daarvan opgestart

is dit niet zo zijn er 2 opties (afhankelijk van pc tot pc)
ofwel een toets indrukken voor bootmenu (F8, F10, F12, Esc, .... naar gelang pc merk/mobo merk) ofwel (als er geen bootmenu is) in de bios zelf inloggen en de bootvolgorde aanpassen dat de cd voor de hdd staat.

mdgf

Legacy Member
Misschien een stomme vraag, maar je hebt toch al geprobeerd van hem op een andere sata poort aan te sluiten hé?

Wasbeer

Legacy Member
Is dat msh mogelijk met systemen dat die moeilijkheid hadden met schijven groter dan 2tb ? EARS fzoiets moest dan worden ingesteld ?

666racerke

Legacy Member
ja na een weekje weg te zijn geweest (werk) vandaag de pc nog is open gedaan en een andere sata kabel erop gezet,en na formateren werkt de hdd terug,nu kga er nog nie te veel opzetten,eerst effe afwachten en dan zien we wel.

thx for the help
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan