Archief - Hdd miserie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Black Death

Legacy Member
PC heb ik nu al zo'n 9 maanden, niks meer aan veranderd, zelfs niet meer opengedaan. Problemen zijn dus "zomaar" begonnen 3 dagen geleden. Begint met het feit dat pc niet meer wou afsluiten. Start > afsluiten gaf gewoon blauw scherm (wat mijn achtergrondskleur is dus), ipv van af te sluiten. Tijdje laten opstaan en gaf mij IRQ_LESS_OR_EQUAL erorr. Leek mij raar sinds ik niets van hardware had veranderd. Volgende dag hetzelfde weer, maar nu een KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR. (STOP: 0x0000007A(0XE1AB2E6C, 0xC000000E, 0XBF95F273, 0x14ADE860) (Nu is het altijd die error trouwens, nooit meer irq)

Microsoft zegt:
"The Stop 0x7A message indicates that a page of kernel data was not found in the paging (virtual memory) file and could not be read into memory. This might be due to incompatible disk or controller drivers, firmware, or hardware."

Googlen op die error helpt ook al niet veel, velen zeggen defecte schijven. Waar ik wel kan inkomen sinds gisteren ook het volgende begon:
- Algemene traagheid, installeren van programmas en extracten gaan veel trager.
- Meerdere dingen tegelijk doen zorgt voor een freeze, waarop blue screen met bovenstaande error

Alhoewel ik ook nog geen luid geklik gehoord heb. (Misschien gewoon niet gehoord, 4 80mm fans op 12v zijn nogal luid :) Maar betwijfel het) Gamen gaat nog perfect mits er niet teveel mapchanges zijn, dan slaat hij ook vast.

SMART zegt niets maar sinds vandaag staat er in speedfan dat "Reallocated sector count" drastisch gedaald. Dus vrees er voor dat mijn bootschijf eraan is. Waar ik nu wel voor vrees is dat mijn 2de er ook aan is, Offline seek performance en Spin Up Time liggen alletwee laag of zelfs lager dan eerste schijf. Screenshots:

HDD 1
HDD 2

1ste hdd nu aan't backuppen, vrees voor het ergste :( Vraag mij toch af hoe dat kan gebeuren, in't voorbije jaar nooit aan die schijf gekomen en plots kapot? Kan het zijn omdat er constant een 12v fan op zat te blazen?

Schijven zijn nog in garantie maar toch, tones is nogal ver van hier en heb niet veel zin om tot daar te gaan. Elke help is welkom :(

edit: vergeten zeggen maar het zijn 2 Maxtor 160GB sata's.

Exit

Legacy Member
spyware vrij?
hdd 1 geeft bijna error ... maar om die een fout te geven ... kan altijd ... die hdd1 staat win op?
als die traag/defect rakt zal win probs krijgen ...

Black Death

Legacy Member
Spyware vrij, virus vrij. Op HDD1 staat idd windows samen met nog storage partitie. Jah daarom wss that windows zo enorm traag is laatste tijd :( Kga eens formatten vanavond, wie weet.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan